• شناسه خبر : 15900

کشاورزی کاشان در سه محصول رتبه اول کشوری دارد

مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: کاشان جایگاه ویژه ای در کشاورزی دارد و در سه محصول رتبه اول کشوری و در 17 محصول رتبه های اول تا سوم در استان اصفهان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رضا مظلومی در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: با وجود محدودیت های آبی در شرایط فعلی، بخش کشاورزی کاشان در تولید گلاب وعرقیجات، ماهیان زینتی و شاتوت رتبه نخست کشوری دارد.

وی در ادامه افزود: کاشان در تولید باقلا، سبزیجات برگی ، بادمجان، گوجه سبز، قیسی زردآلو، گیاهان دارویی، گل محمدی، مرغ تخمگذار، مرغ مادر، پرندگان زینتی رتبه نخست ، در تولید میوه های انار و به رتبه دوم و در محصول پسته رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

آسیب های کشاورزی بخش مرکز کاشان را شناسایی کردیم

مظلومی  با بیان اینکه آسیب های کشاورزی بخش مرکز کاشان را شناسایی کردیم، افزود: قطب های  کشاورزی مرکز شهرستان شامل فین، لتحر، راوند، طاهرآباد، حسن آباد و صفی آباد گرفتار برخی مسائل مانند اختلافات قومی سیاسی و ورود افراد غیر کشاورز موجب شده آن راندمان لازم را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صاحبان زمین های کشاورزی در مرکز کاشان دارای سواد کم و سن بالایی هستند و نوع کشاورزی آنها  نیز معیشتی است موجب شده عده ای با خریدن اراضی کشاورزی این افراد  و با استفاده از نفوذهای خود و تاثیرگذاری خود در این مناطق اقدامات غیرقانونی مانند ساخت .وساز کنند.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان با بیان اینکه حفظ باغات منطقه مرکزی کاشان تنها با کمک جهاد کشاورزی شدنی نیست، افزود: برای حفظ باغات فین و با هدف درآمدزایی گردشگری نشست هایی با شهرداری و شورای شهر باید داشته باشیم و در این باره طرح های مطالعات مقدماتی نیز آغاز باشد.

میانگین سنی بخش کشاورزی کاشان بالای 50 سال است

مظلومی میانگین سنی کشاورزی در کاشان را بالای 50 سال عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم با ایجاد جذابیت برای جوانان و کمک کارگروه های مردم نهاد در روستاها سن شاغلین کشاورزی در کاشان را به زیر 40 سال برسانیم.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به شناسایی 275 مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی در یکسال گذشته گفت: با توجه به افزایش نظارت ها و بازدیدها توقف برای جلوگیزی از این تخلف ها داشته ایم.

مظلومی در پایان به بهره برداری 11 طرح در هفته جهاد کشاورزی کاشان گفت: این طرح ها شامل افتتاح گلخانه در راوند، مرمت . بهشازی قنات های روستاهای الزگ، شجاع آباد، سار، چاله قره، شوراب، یحیی آباد، تتماج می باشد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *