• شناسه خبر : 6695

نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته اتفاق افتاد:

کاهش حدود 40درصدی مراجعه کنندگان کاشانی برای اهدای خون

رئیس سازمان انتقال خون کاشان از کاهش حدود 40 درصدی مراجعه کنندگان کاشانی برای اهدای خون نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

محمدرضا ذیلایی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به کمبود فوری گروه های خوبی منفی به خصوص O و AB اظهار داشت: بعد از ماه مبارک رمضان و همچنین سیر نزولی ابتلا به بیماری کرونا به دلیل انجام عمل های غیراورژانسی که در ایام شیوع کرونا ضرورت فوری برای انجام آنها نبود، سازمان انتقال خون کاشان با کمبود خون به ویژه در گروه های منفی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا ماهانه تا حداکثر یک هزار و 200 نفر خونگیری می کردیم، ابراز داشت: از این تعداد بین سه هزار تا سه هزار و 200 واحد فرآورده خونی تهیه می شد.

رئیس سازمان انتقال خون کاشان با بیان اینکه نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 40 درصد از مراجعه کنندگان کاشانی برای اهدای خون کاسته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که مصرف فراورده های خونی در حال حاضر بین 15 تا 20 درصد نسبت به قبل از کرونا افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در کشور کمبود خون و فراورده های خونی به شدت احساس می شود، خاطرنشان کرد: به دلیل ذخیره خونی مطلوب سازمان انتقال خون کاشان، ما در شهرستان فقط با کمبود گروه های منفی خونی به خصوص O و AB روبرو هستیم.

کمبود حدود 10 درصدی گروه های خونی منفی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته

ذیلایی افزود: ذخیره گروه های خونی منفی مورد نیاز این سازمان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا تیمهای سیار این سازمان برای اهداکنندگان خون به محل کار یا فعالیت آنها نیز مراجعه می کردند، بیان داشت: با شیوع کرونا و اینکه در اهدای خون باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود، در حال حاضر تیم های سیار خونگیری این سازمان فعالیتی ندارند و اهدای خون فقط در محل سازمان انجام می شود.

رئیس سازمان انتقال خون کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از هر طریق ممکن ما ذخیره خونی خود را در اکثر گروه های خونی حفظ کرده ایم، یادآور شد: این در حالی بوده است که افراد مراجعه کننده با این سازمان برای اهدای خون نسبت به ماه گذشته نیز حدود 30 درصد کاهش پیدا کرده است.

راه اندازی پویش «نذر خون» در کاشان

ذیلایی با بیان اینکه افراد علاقمند به اهدای خون هر روز از ساعت 8 تا 13 می توانند به محل سازمان انتقال خون واقع در میدان قاضی اسدالله کاشان مراجعه کنند، متذکر شد: از ماه آینده هفته ای دو روز در شیفت بعد از ظهر نیز سازمان انتقال خون کاشان آماده خونگیری از همشهریان خیرخواه کاشانی برای اهدای خون است.

به گزارش اهل کاشانم اخیرا  پویشی در شهرستان کاشان برای اهدای خون توسط همشهریان عزیزی که توانایی اهدای خون به خصوص در گروه های منفی را دارند، با نام «نذر خون» با همکاری مشترک قرارگاه جهاد رسانه ای شهید آوینی، سازمان انتقال خون کاشان و رسانه «اهل کاشانم» شکل گرفته است.

 

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *