• شناسه خبر : 4402

«کاشی شماره 29» از شبکه مستند سیما پخش می‌شود

فیلم مستند «کاشی شماره 29» به کارگردانی جابر تواضعی با موضوع فعالیت‌های عباس اکبری و خانه سفال کاشان ساعت 22 پنج‌شنبه 28 آذرماه از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، این فیلم به فعالیت‌های هنری و آموزشی عباس اکبری و خانه سفال کاشان می‌پردازد که در بهمن 96 با هدف آموزش و گسترش فعالیت‌های مرتبط با سفال، کاشی و سرامیک در کاشان افتتاح شد.

بخش دیگری از این مستند به گفت‌وگو با کارشناسان و سفال‌گرانی می‌پردازد که در چند سال گذشته، مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر این هنرمند به فعالیت جدی در زمینه سفال پرداخته‌اند و ضمن احیای هنر کاشی و سفال که نامش را از نام این شهر گرفته، از این راه مشغول امرار معاش هستند.

«کاشی شماره 29» یک قسمت از مجموعه 13 قسمتی «یکی از ما» است که به سفارش شبکه مستند سیما در خانه مستند تهیه شده و به زندگی کسانی می‌پردازد که با خلاقیت و کوشش خود برای دیگران نیز کارآفرینی کرده‌اند. از عوامل دیگر این فیلم می‌توان به مهدی مطهر و عطا پناهی به‌عنوان تهیه‌کننده، ضیا حاتمی در مقام فیلم‌بردار، هادی بهشتی در مقام صدابردار و اسماعیل ترک‌زاد به‌عنوان تدوین‌گر اشاره کرد.

عباس اکبری که فارغ‌التحصیل دکتری پژوهش هنر از دانش‌کده هنرهای زیبای دانش‌گاه تهران است، از سال 1379 عضو هیأت علمی گروه مطالعات عالی هنر دانش‌گاه کاشان است و در حال حاضر بخش عمده فعالیتش در مؤسسه «خانه سفال» متمرکز است. این هنرمند از سال ۲۰۱۵ عضو آکادمی بین‌المللی سرامیک است و علاوه بر حضور در بیش از 25 نمایش‌گاه گروهی و 6 نمایش‌گاه انفرادی در ایران، در 20 رویداد بین‌المللی نیز شرکت کرده است. آثار وی در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی کشورهای آرژانتین، رومانی، فرانسه، پاکستان، دومنیکن، ترکیه، کرواسی، ژاپن، تونس، اسپانیا، سوئیس و نپال نگهداری می‌شوند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *