• شناسه خبر : 8792

کاشان از شنبه در وضعیت نارنجی/ برخی محدودیت‌ها لغو می‌شود

در آخرین بروز رسانی اپلیکیشن ماسک از معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وضعیت برخی شهرها از جمله کاشان از قرمز به وضعیت نارنجی تغییر کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، همزمان با اعلام اپلیکیشن ماسک، فهرست کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا نیز اعلام کرده بود ۶۴ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند که کاشان در بین شهرهای قرمز نیست و در وضعیت نارنجی قرار دارد.


با این حساب و با توجه به اعلام قبلی ستاد ملی کرونا، اگر تصمیم جدیدی در خصوص فعالیت مشاغل در وضعیت نارنجی اتخاذ نشود گروه دوم مشاغل و اصناف می‌توانند تز روز شنبه فعالیت کنند.


با اینحال رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ساعاتی پیش در بخش خبری صداوسیما اعلام کرد (اسلاید دوم) در وضعیت نارنجی تمام مشاغل باز هستند به جز مشاغلی مثل پاساژهای سرپوشیده، تالارهای عروسی و بعضی از اماکن فرهنگی و مذهبی

وی همچنین تصریح کرد: در وضعیت نارنجی بانک‌‎ها همانند قبل فعالیت خواهند کرد اما در ادارات حداکثر با یک دوم کارمندان سر کار حاضر می‌شوند.


او همچنین اعلام کرد در مورد تردد خودروها از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح در وضعیت نارنجی شنبه در ستاد کرونا بررسی انجام خواهد شد.


مطابق اطلاعات از پیش اعلام شده در وضعیت نارنجی، گروه‌های ۳ و ۴ ممنوع هستند و گروههای ۲ می توانند فعالیت کنند.


طبق اعلام قبلی، مشاغل گروه دو شامل اصناف زیر هستند که احتمال تغییر در فعالیت یا تعطیلی برخی از مشاغل زیر وجود دارد:

مشاغل گروه ۲ شامل « بوستان‌ها و مراکز تفریحی»، «پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت»، «بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل»، «باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدنسازی»، «آرایشگاه‌های مردانه»، «مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی»، «مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی»، «مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر»، «مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی»، «آتلیه و عکاسی»، «آژانس مشاور املاک»، «خدمات چاپ دیجیتال»، «مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی» و «قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه» است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *