• شناسه خبر : 4072

کاشان آلوده ترین شهر کشور/ شاخص کیفی هوا به 158 رسید

شاخص کیفی هوای کاشان برای دومین روز متوالی در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم قرار گرفت تا در ساعاتی به عنوان آلوده ترین شهر کشور  شناخته شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم،  شاخص کیفی هوای کاشان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت 13  امروز  سه شنبه مصادف با 12 آذر  در روی عدد 158 در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم ثبت شد.

شاخص کیفیت هوای شهر کاشان که رقم آن میزان آلودگی و ناپاکی هوای قابل‌تنفس را نشان می‌دهد روز گذشته نیز در روی عدد 153 قرار گرفت تا در وضعیت قرمز و ناسالم ر برای عموم مردم باشد.

همچنین بر اساس گزارش کانال تلگرامی هوای کاشان،شاخص آلودگی هوای امروز کاشان، قرچک ورامین و مشهد در ساعت یازده، عدد 153 بود که البته با توجه به بارش باران در قرچک این شاخص به شدت کاهش یافته و عدد 153 در مشهد نیز تنها از یک ایستگاه ثبت شده بود. بنابراین می توان گفت که امروز ، کاشان آلوده ترین شهر کشور بوده است.

در 12 روز از روزهای آذرماه وصعیت هوای کاشان تاکنون در 4 روز در وضعیت سالم و زرد ، 6 روز وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و نارنحی و دو روز در وضعیت قرمز ناسالم برای عموم بوده است

تا این لحظه در شهرستان کاشان بارش جالبی از این سامانه دریافت نشده است و تنها در مناطق کوهستانی بارش ها از وضعیت بهتری برخوردار است ولی به طور متناوب کم و بیش احتمال بارش تا بامداد چهارشنبه ۱۳ آذر وجود دارد.

انتظار می رود این بارش ها مقداری از آلودگی را کاهش دهد اما  شهروندان تا زمان ناسالم بودن شاخص آلودگی هوا حتی الامکان از تردد غیر ضروری در سطوح شهر خودداری کنند.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

شاخص کیفیت هو.ای کاشان

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *