• شناسه خبر : 7045

اهل کاشانم گزارش می دهد؛

چیزی شبیه معجزه برای درمان بیماران کرونایی/ چهار بیمار دیگر بهبود یافتند

پلاسمادرمانی یک روش تقریبا مطمئن برای درمان بیماران بدحال کرونایی است که به صورت کاملا رایگان در کاشان انجام شده و نتایج حاصل از آن بسیار مطلوب و درخشان بوده است.
اسفند ماه ۹۸ بود که کاشان همزمان با کشور درگیر شیوع گسترده ویروس کرونا شد. ویروسی که از همان ابتدا گفته شد برای درمان آن هیچ داروی قطعی و هیچ واکسنی تاکنون عرضه نشده است.
فروردین ماه ۹۹ بود که با ادامه شیوع ویروس کرونا در کاشان و حجم گسترده مبتلایان و بستری های کرونایی بیمارستان شهید بهشتی کاشان و همزمان با زمزمه هایی از درمان بیماران کرونایی به روش پلاسمادرمانی در دیگر نقاط ایران این شیوه درمانی هم در بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام گرفت که نتایج امیدوار کننده آن باعث شد که پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان بیش از پیش با استفاده از این روش برای درمان بیماران بدحال کرونایی اقدام کنند.
مطمئنا در کنار تمام داروهایی که برای درمان بیماران کرونایی مصرف و هزینه می شود استفاده از این روش که یک روش درمان رایگان و مطمئن است می تواند جان بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا را نجات دهد.
و اما در این میان آنچه ضرورت پیدا می کند ضرورت وجود یک منبع ذخیره از پلاسمای بیماران کرونایی بهبود یافته است که به این منظور این لازم است همشهریان مبتلای بهبود یافته، پلاسمای خون خود را که حاوی آنتی بادی برای مقابله با ویروس کرونا است با حضور در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اهدا کنند.
اولین اهدا کننده پلاسما در کاشان برای درمان بیماران بدحال کرونایی
اشرف جمالدار اولین اهداکننده پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی در کاشان است.
این پرستار وظیفه شناس و نوعدوست بیمارستان شهید بهشتی کاشان در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم با اشاره به اینکه بعد از ابتلادبه کرونا و بهبودی از آن با پیشنهاد یکی از پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی کاشان اقدام به اهدای پلاسما کردم، اظهار داشت: پلاسمای من به یک مادر ۳۵ ساله در دو نوبت تزریق شد و این خانم بعد از دریافت پلاسما در حالیکه به دستگاه ونتیلاتور وصل بود، بهبود یافته و این دستگاه از او جدا شد.
وی با بیان اینکه حتی با وجود اهدای پلاسما روزه های ماه مبارک رمضان را هم گرفتم، ابراز داشت: تا این لحظه با وجود اینکه پرستار بخش عفونی هستم و هر روز با بیماران کرونایی سروکار دارم ولی هیچ مشکلی بابت اهدای پلاسما برای من ایجاد و مبتلا نشده ام.
با وجود اهدای پلاسما سطح آنتی بادی خون من در سطح خوب و مناسبی است
این پرستار بیمارستان شهید بهشتی کاشان با بیان اینکه حتی دو هفته پیش هم آزمایش داده و نتیجه کرونای آن منفی بود، تصریح کرد: حتی با وجود اهدای پلاسما سطح آنتی بادی خون من در سطح خوب و مناسبی است.
وی با بیان اینکه پلاسمادرمانی یک روش موثر برای درمان بیماران بدحال کرونایی است، خاطرنشان کرد: درباره این موضوع باید به نحو مناسب اطلاع رسانی و تبلیغ و فرهنگ سازی شود.
مراجعه اهداکنندگان پلاسما به بیمارستان شهید بهشتی خطری برای آنها به جهت ابتلای مجدد به کرونا ندارد
جمالدار با بیان اینکه حتی مراجعه اهداکنندگان پلاسما به بیمارستان شهید بهشتی خطری برای آنها به جهت ابتلای مجدد به کرونا ندارد، بیان داشت: آزمایشگاه موجود در طبقه زیرین بیمارستان شهید بهشتی برای تست های لازم اهداکنندگان و همچنین بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی که پلاسمای اهدای کنندگان در آن دریافت می شود هیچ ارتباطی با بخش بستری بیماران کرونایی که در طبقه سوم و چهارم بیمارستان است، ندارد.
وی افزود: اهداکنندگان با رعایت مسائل بهداشتی همانند زدن ماسک و دستکش می توانند با اطمینان خاطر به بیمارستان شهید بهشتی برای اهدای پلاسما مراجعه کنند.
پزشکی که بعد از 24 ساعت از تزریق پلاسما به بدن حال عمومی او بهبود یافت
خدایار گلابچی پزشک متخصص چشم نیز به عنوان یکی از گیرندگان پلاسما در حالی که به کرونا مبتلا شده بودند در گفت و گو با خبرنگار اهل کاشانم اظهار داشت: از شنبه هفته گذشته علائم کرونا در من هویدا شد که بعد از سی تی اسکن متوجه شدم ریه من درگیر این ویروس شده است.
وی با بیان اینکه بعد از بستری در بیمارستان حالت تنفسی من از قبل بدتر شد، ابراز داشت: با پیشنهاد پزشکان پلاسمادرمانی روی من آغاز شد که خوشبختانه بعد از ۲۴ ساعت از اینکه پلاسما به بدن من تزریق شد وضعیت تنفسی من بهبود پیدا کرد.
این پزشک متخصص چشم با اشاره به اینکه اکسیژن شریانی خون خود بعد از تزریق پلاسما به حد مطلوب و استاندارد رسید، تصریح کرد: پلاسمادرمانی یک روش موفق برای درمان بیماران کرونایی است و حتی پدر من نیز تحت درمان با این روش قرار گرفت و هم اکنون دارای حال مساعد است.
پلاسمادرمانی؛ چیزی شبیه معجزه برای درمان بیماران بدحال کرونایی
وی در ادامه با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یک چیزی شبیه معجزه برای درمان بیماران کرونایی است، خاطرنشان کرد: به جهت تجربه موفقی که از دریافت پلاسما داشتم حتما بعد از بهبودی کامل و بعد از مدت زمان تعیین شده برای اهدای پلاسمای خود اقدام خواهم کرد.
گلابچی در ادامه با اشاره به اینکه کرونا در جامعه جولان میدهد و بسیار جدی است، بیان داشت: مدتی است که از اهمیت شیوع این ویروس در بین مردم کاسته شده است و نتیجه آن شیوع مجدد این ویروس است و در صورتیکه مردم رعایت مسائل بهداشتی فردی مثل زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را نکنند متاسفانه شرایط ممکن است از این هم که هست بدتر شود.
رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می تواند شهر و حتی کشور را از شر کرونا نجات دهد
وی با بیان اینکه ابتلای یک نفر ممکن است یک خانواده را درگیر و مبتلا کند، یادآور شد: رعایت فاصله اجتماعی بسیار مهم است تا حدی که رعایت این نکته می تواند حتی شهر و یا کشور را از شر این ویروس منحوس نجات دهد.
این‌ چشم پزشک کاشانی ادامه داد: کادر درمانی بعد از حدود پنج ماه از شیوع ویروس کرونا همچنان جهادگونه در جبهه مبارزه با این ویروس هستند ولی اگر مردم رعایت نکنند و تصمیمات جدیدی که اتخاذ می شود در راستای حفظ امنیتی سلامتی مردم نباشد، کادر درمانی نیز خسته و ناراحت می شود.
پلاسمادرمانی یک روش موفق برای درمان بیماریهای ویروسی مثل سارس و ابولا بوده است
یک فوق تخصص بیماری های کلیوی نیز در گفت و گو با اهل کاشانم با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی یک روش موفق برای درمان بیماریهای ویروسی مثل سارس و ابولا بوده است، اظهار داشت: این روش حتی پیش از این براز بیماری های باکتریال هم استفاده میشد ولی چون برای این بیماری ها استفاده از آنتی بیوتیک تجویز می شود از پلاسمادرمانی دیگر استفاده نمی شود.
وی در مورد درمان بیماری کرونا ابراز داشت: داروهای سنگین همراه با قیمت بالای مبتلایان به کرونا روند درمان آنها را تحت تاثیر قرار می دهد در صورتیکه پلاسما درمانی نسبت به مصرف داروها به صرفه تر و اقتصادی تر است.
سید مسعود معینی طبا با بیان اینکه احتمالا در زمستان و تابستان یک پیک شدید از بیماری کرونا را در کاشان داشته باشیم، تصریح کرد: برای درمان بیماران کرونایی در آن زمان از حال باید ذخیره پلاسمای خود را ببریم بالا هرچند در حال حاضر هم به دلیل عدم استقبال همشهریان عزیز از اهدای پلاسما با کمبود شدید پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی روبرو هستیم.
حداکثر زمان حضور اهداکننده در بیمارستان برای اهدای پلاسما یک ساعت است
وی با بیان اینکه این روش درمانی و آزمایشات آن کاملا رایگان است، افزود: تمامی مراحل اهدای پلاسما توسط فرد اهدا کننده بعد از اخذ نتایج آزمایشات مربوطه بیش از یک ساعت با طول نمی انجامد و به هیچ عنوان احتیاج به بستری فرد اهداکننده نیست.
این فوق تخصص بیماری های کلیوی با اشاره به اینکه پلاسمادرمانی در حال حاضر یکی از مهمترین‌ روشهای درمان بیماران کرونایی در سرتاسر دنیاست، گفت: در این روش آنتی بادی موجود در بدن یک فرد بهبود یافته از کرونا گرفته و به بدن بیمار بدحال کرونایی تزریق می شود و این آنتی بادی ها باعث نابودی ویروس در بدن فرد گیرنده و بهبودی حال و حتی نجات جان او می شود.
وی با بیان اینکه بهتر است گروه خونی دو فرد اهداکننده پلاسما و گیرنده در یک خانواده باشد، ادامه داد: ولی در یک سری شرایط خاص نیز می توان از گروه های خونی متفاوت برای درمان بیماران کرونایی با روش پلاسمادرمانی استفاده کرد.
معینی طبا با بیان اینکه این روش درمانی برای آنفولانزا خیلی موثر نیست، یادآور شد: گونه های آنفولانزا هر سال متفاوت است ولی برخی دیگر از بیماری های ویروسی از جمله کرونا این گونه نیست و به همین دلیل پلاسمادرمانی روی آنفولانزا خیلی خوب جواب نداده ولی روی دیگر بیماری های ویروسی مثل سارس، ابولا و کرونا با خوبی جواب می دهد.
بهبودی چهار بیمار بدحال کرونایی دیگر با استفاده از پلاسمادرمانی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان
وی با بیان این خبر خوب که چهار بیمار کرونایی دیگر با استفاده از پلاسمادرمانی بهبود یافته و جمع بهبود یافتگان تا این لحظه در اثر استفاده از این روش با ۱۳ بیمار رسیده است، تاکید کرد: از تمام شهروندان و هموطنان عزیز که پیش از این مبتلا به کرونا شده و بهبود یافته اند تقاضامندیم به شکرانه به دست آوردن مجدد سلامتی، پلاسمای خون خود را برای جان بخشیدن به دیگر همشهریان مبتلا به کرونا اهدا کنند.
این فوق تخصص بیماران کلیوی اظهار داشت: معاونت درمان و همچنین بخش دیالیز بیمارستان بهشتی کاشان آماده دریافت پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی برای درمان دیگر هموطنان و همشهریان عزیز است.

افراد بهبودیافته از کرونا به شکرانه به دست آوردن سلامتی مجدد پلاسمای خود را برای درمان بیماران بدحال کرونایی اهدا کنند

بیماری کرونا بسیار جدی است و در این بین لازم است مسئولین و مدیران با اتخاذ تصمیماتی درست شرایط جامعه را به سمت و سوئی سوق دهند که با کاهش تجمعات و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی زنجیره این بیماری در بین مردم و جامعه قطع شود.

پرواضح است که شرایط حال حاضر جامعه و شهر ما کاشان به گونه ای است که برای خلاصی از این بیماری و تبعات آن نباید دل به یک شخص و یا یک گروه خاصی از جامعه بست بلکه باید همه با همدلی در راه مبارزه با این ویروس قدم برداریم‌.
کادر بهداشتی و درمانی بیمارستانها به خصوص بیمارستانهای منطقه کاشتن نیز مجاهدانه تاکنون برای درمان بیماران کرونایی اقدام کرده اند که بر هیچ کسی پوشیده نیست.
و اما ما مردم نیز بهتر است در این کشتی طوفان زده علاوه بر رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در برخی از حوزه ها همانند درمان دیگر همنوعان نیز احساس مسئولیت کرده و اگر فردی از ما دچار کرونا شده و بهبود یافته است به شکرانه به دست آوردن مجدد سلامتی پلاسمای خود را برای نجات جان هموطنی دیگر اهدا کند.
در این شرایط اهدای پلاسما به نوعی اهدای زندگی و یک باقیات الصالحات است چراکه خداوند متعال خود در آیه ۳۲ سوره مائده قرآن کریم فرموده اند: اگر کسی یک نفر را نجات بدهد، زنده کند، انگار همه‌ی مردم را زنده کرده است.

    (0) (0)

    جولای 11, 2020

    ممنون از خبر های خوبتون

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *