• شناسه خبر : 9386

چند سوال و درخواست از رئیس آموزش و پرورش شهرستان کاشان

سهیلا ملک محمدی -

آقای مقنی؛ رئیس محترم اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان؛ در خطبه‌های نماز جمعه فرمودید: از همان ابتدای شروع کرونا سخت افزار‌ها و نرم افزار‌های لازم برای عدم تعطیلی آموزش، در مدارس ایجاد شد، بفرمایید منظورتان از سخت افزارها و نرم افزارها چیست و ریاست آموزش و پرورش دقیقاً چه نقشی در ایجاد این زیرساخت‌ها داشته؟ به همت فعالان مدنی شهر، چندین دستگاه موبایل برای دانش آموزان بی بضاعت خریداری شد، فعالیت مدنی تان پیش کش، چقدر در تجهیز مدارس تان به اینترنت قوی‌تر و سیستم‌های به روز تری تلاش کردید؟

اگر از افسار گیسختگی فشار اقتصادی که روی دوش خانواده هاست صرف نظر کنیم، برمی‌گردیم به اولیایی که پا به پای معلمان، درس می‌دهند، گاهی این تدریس یک جنگ اعصاب تمام عیار می‌شود. بفرمایید چقدر واحدهای مشاوره تان در جریان حال این خانواده‌ها هستند؟ چقدر از خیرین برای تأمین هزینه‌های مشاوره به مادران و پدران والبته آموزششان کمک گرفتید؟

فرمودید آنچه برای شما مهم است عدالت آموزشی بوده، تعریف دقیق شما از عدالت آموزشی چیست؟ آیا در سالهای قبل عدالت آموزشی بود که حالا توانسته باشید در این بل بشوی آموزشی آن را ایجاد کرده کنید؟ آیا همان اتفاقی که در مدارس خاص شهر می‌افتد، در مدارس حاشیه شهر هم می‌افتد؟ آیا ثبت نام کردن دانش آموزان بر مبنای محدوده و محل زندگی شان بزرگترین بی عدالتی آموزشی نیست؟ در جریان نگرانی و در به دری اول مهرِ اولیایی هستید که نمی‌خواهند بچه هایشان در مدارس محل شان ثبت نام شوند؟

اینقدرها می‌فهمم که این ها مصوبات شما نیست و قانون است، اما آقای رئیس (و البته رؤسای پیشین) کدام بار علیه این ظلم آشکار قد علم کردید؟

حداقل وقتی تریبون نماز جمعه را در اختیار می‌گیرید علیه این تبعیض‌ها اعتراض کنید. بگویید اداره تان در این شرایط به داد چند والد کار نابلد رسیده، به داد چند خانواده که توان تأمین هزینه‌ی آموزش مجازی را نداشتند رسیده. چقدر در تأمین اینترنت معلمان و دانش آموزان همراهی و تلاش کردید. چند نامه به وزیر ارتباطات نوشتید؟ در این روزهای فشارِ کادر مدیریتی مدارس، که به حق تنها و تحت فشار بودند، چقدر علیه این‌همه بخشنامه‌‌ی ریز و درشت اعتراض کردید، بلکه وزارتخانه در این اوضاع کمی دست از سر مدارس بکشد و‌ بگذارند این بحران را با آرامش بیشتری مدیریت کنند.

بگویید تا اگر تلاشی شده ما هم بفهمیم. ما این روزها صرف نظر از نتیجه، دلمان به تقلاهای مسولین هم خوش می‌شود آقای رئیس. از تلاشهایتان بگویید.


    ناشناس
    (0) (0)

    ناشناس

    ژانویه 21, 2021

    سلام بسیـــار عالی و بجا بود این نقد و انتقاد . ک متاسفانه تمام روسای ما همیشه جوری گزارش میدن ک انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ کم و کسری نیست

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *