• شناسه خبر : 14145

پیشنهاد ثبت ۱۵ مهرماه به نام 《روز کاشان》در تقویم ملی کشور

محمود ساطع پژوهشگر فرهنگی و اجتماعی کاشان در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به ثبت یکم آذرماه به نام روز اصفهان در تقویم ملی اظهار داشت: چه خوب است دیگر شهرهای فرهنگی و ادبی ایران مثل کاشان نیز روزی را به نام خود در تقویم ملی ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در این روز میتوان با برگزاری برنامه های مختلف توجه علاقمندان به پاسداشت فرهنگ و هنر و ادب کاشان را جلب کرد، ابراز داشت: من پیشنهاد میکنم که این روز ۱۵ مهرماه باشد چراکه هم روز تولد سهراب سپهری شاعر و نقاش پرآوازه ایران زمین است و هم همزمانی با مراسم جهانی قالیشویان دارد که ثبت یونسکو نیز شده است.

این پژوهشگر فرهنگی اجتماعی کاشان با اشاره به اینکه از نظر دیگر کارشناسان و صاحبنظران ممکن است روزهای دیگری پیشنهاد شود، تصریح کرد: به نظر می رسد می توان با تشکیل یک کارگروه و دعوت از کارشناسان، پژوهشگران، اساتید و محققین در حوزه‌های مختلف علمی، ادبی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و غیره با یک اجماع روزی را به عنوان روز کاشان معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه با انتخاب این روز و سعی و تلاش توسط مردم و مسئولین برای ثبت آن در تقویم ملی میتوان در سطح محلی و ملی توجه مردم را به کاشان با آن تاریخ و تمدن کهن جلب کرد، افزود: امیدواریم برای این مهم شاهد همکاری همه جانبه مردم و مدیران و مسئولین کاشان باشیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *