• شناسه خبر : 15296

پشت پرده هرس و قطع درختان کاشان چیست؟

مدتی است به مانند سال گذشته، شاهد هرس غیراصولی درختان معابر شهری هستیم که کم و بیش برخی کلیپ‌های آن در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منعکس شد اما دریغ از یک واکنش شفاف و منطقی که از مجموعه شهرداری کاشان به این روند نامیمون به افکار عمومی داده شود.

به گزارش اهل کاشانم و بر اساس بررسی ها و شنیده ها، علی‌الظاهر ریشه مشکلات فضای سبز شهری و قطع درختان که کمتر به آن توجه شده را باید در قراردادهای فی مابین شهرداری با پیمانکاران جستجو کرد‌که نحوه تنظیم قرارداد و ارقام فهرست بها خود مشوقی برای قطع و هرس درختان و درآمدزایی بیشتر پیمانکاران شده است.

در بررسی قرارداد، در ابتدا شهرداری مناقصه‌ای برگزار و پیمانکارانی که برنده می شوند تعهد نگهداری از فضای سبز شهری را متقبل می شوند. با نگاهی گذرا به فهرست بهای تدوین شده با قیمتهای سر به فلک کشیده در آیتم هایی مثل هرس درختان و ریشه کن کردن درختان قابل توجه است، علاوه بر آن بر روال سال‌های قبل آیتم های نگهداری وسایل بازی، وسایل تندرستی و مبلمان شهری که سازمان سیمامنظر متولی نگهداری آن است در قراردادها به چشم نمی خورد!

بر اساس شنیده‌ها و پیگیری‌ها در قرارداد امسال شهرداری با پیمانکار ردیف‌های از ارقام فهرست بها به گونه تنظیم شده که باعث شود پیمانکار برای کسب درآمد بیشتر برای قطع و هرس درختان بیشتر وسوسه شود!

با توجه به فهرست بها قراردادهای موجود این سوالات در ذهن می آید بر اساس چه فرآیندی به یکباره شاهد افزایش چندبرابری قیمتها در یک سال هستیم؟ کدام تیم متخصص مسئولیت برآورد قیمتها و تدوین فهرست بها را بر عهده داشته؟ آیا این فهرست بهای تدوین شده به تایید و تصویب شورای سازمان سیما منظر و یا اطلاع اعضای شورای اسلامی شهر رسیده است؟

آیا این موضوع صحت دارد که انجام یک آیتم توسط یک پیمانکار در دو منطقه قیمت متفاوت دارد؟بر اساس کدام منطق یک آیتم در هر منطقه دارای یک مبلغ جداگانه می باشد؟ چه تفاوتی در نحوه هرس درختان مناطق مختلف وجود دارد که برای هر منطقه یک مبلغ در نظر گرفته شده است؟آیا رسید محموله چوب قطع یا هرس درختان توسط پیمانکار به شهرداری ارائه می شود؟

همچنین نکته‌ای که از قراداد امسال قابل توجه است بر اساس چه نظریه ای آیتم نگهداری وسایل تندرستی، وسایل بازی و مبلمان شهری و سرویس های بهداشتی از این قرارداد حذف شده تا هزینه های بیشتری به شهرداری تحمیل شود؟ و هم اکنون کدام مجموعه شهرداری متولی نگهداری موارد فوق است؟


    امیر
    (0) (0)

    امیر

    فوریه 23, 2022

    با سلام از حالا هم می توان جلو این کار گرفت مثلا درختان یاس بلوار امام رضا چه ضرری برای شهر و پیمانکار داشت که همه کنده شد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *