• شناسه خبر : 13496

وضعیت گروه خونی A+ در کاشان نامساعد است

محمدرضا ذیلایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به کمبود گروه‌های خونی مثبت و منفی در شهرستان کاشان اظهار داشت: وضعیت گروه خونی +A نسبت به دیگر گروه‌های خونی وضعیت نامساعدتری دارد.

وی با بیان اینکه از همه واجدان شرایط درخواست داریم تا نسبت به اهدای خون اقدام کنند، افزود: اهدای خون به عنوان زکات سلامتی به تمامی شهروندان کاشانی توصیه می‌شود چراکه از هر واحد خون اهدایی سه فرآورده خونی تهیه می‌شود و هر فرآورده می‌تواند جان یک بیمار را از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کاشان با بیان اینکه هر مرد در طول یک سال چهار مرتبه و هر زن در طول یک سال سه مرتبه می‌تواند خون اهدا کند، ابراز داشت: اهداکنندگان می‌توانند برای اهدای خون از ساعت هشت لغایت 13 اقدام کنند و به مرکز انتقال خون کاشان واقع در میدان قاضی اسدالله مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمامی پرسنل با توجه به شیوع ویروس کرونا آموزش های لازم را دیدند، گفت: اهدای خون توسط پرسنل آموزش دیده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همکارانمان در مرکز انتقال خون کاشان صورت می‌پذیرد.

ذیلایی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا اهدای خون در کشور را تحت تاثیر قرار داد، تصریح کرد: مردم کاشان در این شرایط نیز همواره یاری گر سازمان انتقال خون شهرستان کاشان بودند و از تمامی شهروندان واجد شرایط به ویظه گروه خونی +A درخواست داریم نسبت به اهدای خون اقدام کنند.


    (0) (0)

    اکتبر 17, 2021

    ممنون از اطلاع رسانی. ان شا ا.. مردم ما همه بیان پای کار و در این نذر حیات با تمام قد شرکت کنن.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *