• شناسه خبر : 15462

وزنه سنگین سیستم‌بانکی به پای تولیدکنندگان کاشانی، تسهیلات عادلانه توزیع نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، شهرستان کاشان به منطقه‌ای صنعتی معروف است و وجود حدود یک هزار و 800 واحد صنعتی در این منطقه گواه بر این مطلب است و از این رو توجه به این واحدهای صنفی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


متاسفانه واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی کاشان دچار مشکلات مختلفی هستند که این موضوع باعث می‌شود واحدهای تولیدی وقت قابل توجهی را به پیگیری و رفع این مشکلات بپردازند.

یکی از صاحبان تولید گلاب و عرقیجات گیاهی در کاشان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم ضمن اشاره به بالا بودن تورم و فشارهای اقتصادی اظهار داشت: متاسفانه ارائه تسهیلات همانند صحبت‌های مسئولان روان نیست و گاها با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشان بهترین وام‌گیرندگان و بهترین بازپرداخت‌کنندگان را دارد، افزود: این موضوع بر اساس آمار و ارقام قابل اثبات است و از سوی دیگر حدود 35 درصد از صادرات استان اصفهان نیز مربوط به منطقه کاشان است و این موضوع نشان از پتانسیل بالای این منطقه است.

یکی از دارندگان واحد تولیدی فرش ماشینی در منطقه کاشان نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه بخشی از مشکلات ما مربوط به مرکز استان و تهران است، اظهار داشت: مسئولان شهرستان کاشان قابل دسترس بوده و می‌توان با آنان مذاکره کرد اما پرونده‌هایی که به اصفهان یا تهران ارجاع داده می‌شود هیچ پاسخگویی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا دستور از مرکز استان و یا تهران نیاید، پرونده ما تا اعلام نظر باقی می‌ماند، افزود: یکی از راهکارها برای رفع این مشکل تفویض اختیار به مسئولان شهرستان کاشان و یا حل واسطه‌ها در رسیدگی به پرونده‌ها است.

یک تولیدکننده سازه‌های بتنی در کاشان نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه مسئولان در سال 88 ما را تشویق به ایجاد واحد تولید بتن کردند، اظهار داشت: با وجود این مشوق اما از سال 88 تاکنون برای صدور واحد بهره‌برداری به بحران خوردیم.

وی با بیان اینکه مسئولان شهرستان کاشان حقیقتا پیگیری لازم در زمینه رفع این مشکل را انجام دادند، افزود: متاسفانه زمانی که پرونده ما به مرکز استان ارجاع داده شده پرونده ما متوقف شده است در حالی که از سال 88 تاکنون تحت فشار هستیم و از جیب خود خرج می‌کنیم.

کیان مهر، مدیرعامل شهرک صنعتی قمصر کاشان نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه قمصر ناحیه صنعتی دارد، اظهار داشت: مشکل اصلی ما بانک است چراکه شرکت‌هایی که در آنجا مشغول هستند و توان ادامه کار‌ را ندارند مشکلات بانکی است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *