• شناسه خبر : 1618

مجتمع های تجاری کاشان تاییدیه ایمنی ندارند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: با انجام بازدید از 56 مرکز تجاری و پاساژ در این شهرستان وضعیت ایمنی همه آن ها به غیر از یک مجتمع تجاری در شرایط نامطلوب گزارش شده و تاییدیه ایمنی نداشتند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مسعود چایچی اظهار داشت: گروه های کارشناسی سازمان آتش نشانی با برنامه‌ریزی‌های لازم به این مراکز در سطح شهر اعزام و در این بازدیدها با استفاده از چک لیست هایی که دارای 32 بخش اصلی است وضعیت ایمنی محل های مذکور را بررسی و ارزیابی کرده اند.

وی افزود: در این بازدیدها آموزش ها و توضیحات لازم به مسوولین و کسبه ارائه گردیده و به ابهامات درخصوص حوادث و آتش سوزی و نحوه اطفاء حریق،بررسی و پاسخ داده شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته وضعیت جان‌پناه، نرده‌گذاری دستگاه راه پله، سیستم گرمایشی، راه و مسیر، خروج اضطراری، سیستم برق‌کشی و تأسیسات گاز ساختمان از حیث ضوابط ایمنی بررسی شده و اشکالات و نواقص احتمالی با توجه به شرایط مختلف به مالک و یا مدیر مجتمع ابلاغ و راهکارهای لازم برای ارتقای ایمنی مجتمع تبیین شده است.
.

مدیرعامل آتش نشانی کاشان بیان کرد: در صورت همکاری و هماهنگی مسوولین اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های ذی‌ربط با این سازمان و اجرای ضوابط و قوانین وضع شده در زمینه ایمنی مراکز و واحدهای صنفی و تجاری، می‌توان با تدوین و ابلاغ ضوابط ایمنی به هنگام صدور و یا تمدید مجوز فعالیت صنفی، مالکان و متصدیان واحدهای تجاری را ملزم به ایمن سازی این گونه اماکن کرد.

چایچی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر به سبب عدم انجام این موضوع مهم شاهد ایجاد و ادامه فعالیت مراکز و کارگاه‌های صنفی و تجاری با شرایط ناایمن هستیم که می توانند به سبب پتانسیل خطرپذیری بسیار زیاد، خطرات و صدمات مالی و جانی گسترده ای را برای شهروندان و صاحبان صنوف به همراه داشته باشند .

شایان ذکر است پیش از این بنای تاریخی بازار کاشان نیز برابر بروز حادثه‌های احتمالی مانند آتش‌سوزی آسیب‌پذیر اعلام شده بود اما این فقدان ایمنی تنها به بازار تاریخی و ارزشمند کاشان محدود نبوده و بیشتر مرکزهای تجاری تازه ساخت نیز در شرایطی مشابه قرار دارند که نیازمند اقدامات اساسی از سوی مسوولان ذی ربط هستند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *