• شناسه خبر : 14962

هیچ مجوزی برای کارخانه سرب در کاشان صادر نشده است

علی اکبر مرتضایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم در واکنش به خبر منتشر شده در این پایگاه خبری ضمن اشاره به نگرانی مردم در زمینه فعالیت کارخانه سرب در کاشان اظهار داشت: فرمانداران موظف هستند موضوع را از دستگاه‌های اجرایی پیگیری کنند و مکاتباتی هم با اداره صمت و حفاظت محیط زیست صورت پذیرفت.


وی ضمن اشاره به پاسخ ادارات مذکور به نامه فرمانداری در زمینه کارخانه سرب افزود: اداره صمت در پاسخی کتبی اعلام کرده هیچ مجوزی از سوی اداره صمت مبنی بر فعالیت کارخانه سرب در کاشان صادر نشده است و تا زمان موافقت و صدور مجوز هم توسط مراجع ذی صلاح مجاز به صدور مجوز نیست.

وی ضمن اشاره به وجود سوله خالی رو به روی شرکت تولید مواد لبنی در محور قدیم کاشان- قم گفت: شرکت مربوط به تولید شمش نقره و سرب قصد استقرار در این سوله را دارد که اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان و اداره حفاظت محیط زیست با آن مخالفت کردند و مجوزی از ما نگرفته است.

مرتضایی با بیان اینکه برخی افراد این کارخانه را با کارخانه قدیم سرب در کاشان اشتباه گرفتند، تصریح کرد: کارخانه جدیدی در کاشان فعالیت نکرده و کارخانه قبلی نیز از شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان خارج شده و در جاده قدیم نطنز به دور از هر منطقه مسکونی مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان کاشان هیچ کارخانه‌ای در حوزه سرب فعال نیست، تاکید کرد: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کاشان نیز در گفت‌وگویی تاکید کرده دانشگاه علوم پزشکی نیز با ایجاد این کارخانه در شهرستان کاشان مخالف است و اشاره‌ای به انجام آزمایش از کارگران شرکت کارخانه سرب شده که منظور همان کارخانه‌ای است که به جاده قدیم نطنز منتقل شده است.

فرماندار شهرستان کاشان با بیان اینکه در شورای تامین مباحث با موضوع امنیتی در آن مطرح می‌شود، افزود: مسائل بهداشتی و محیط زیست باید در شورای سلامت مطرح شود و حداقل دو جلسه در رابطه با احداث کارخانه سرب برگزار شده است.

وی در پاسخ به صحت صدور مجوز مشروط کارخانه سرب در کاشان ابراز داشت: مکاتبات مختلف به ادارات صورت گرفته و از معاونت توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان کاشان نیز استعلام گرفته شد و هیچ کارخانه سرب در شهرستان کاشان فعال نیست و ورود دستگاهی هم در کار نبوده و برای آنکه خیال مردم راحت شود بازرسی فرمانداری را مامور کرده تا محل مورد نظر بازرسی شود.


    (0) (0)

    ژانویه 17, 2022

    سلام چرا دروغ به ملت میگویید

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *