• شناسه خبر : 11819

هتک حرمت به جامعه ورزشی کاشان

اداره کل اوقاف و امور خیریه به جای فرستادن جوابیه از جامعه ورزشی کاشان ، عذرخواهی کند
رفتار زشت و ناپسند اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و اجرای حکم خلع ید و پلمب اداره ورزش و جوانان کاشان ،بیانگر کج سلیقگی مدیرکل اوقاف استان اصفهان بود و روابط عمومی این اداره بجای صرف وقت خود برای نوشتن بیانه از جامعه ورزشی کاشان عذرخواهی کند و در صدد جبران اشتباه خود باشد.

روز شنبه دوم مردادماه، همزمان با آغاز مسابقات المپیک ۲۰۲۰ در اتفاقی نادر و دور از ذهن ،اداره ای که همه داراییش از وجوهات و وقفیات مردم کاشان در راستای امور عام المنفعه است، اقدام به بیرون ریختن وسایل یک اداره دولتی بعنوان خلع در کاشان نموده است و مدعی هستند، اداره ورزش و جوانان کاشان اجاره بهای ملک مذکور را پرداخت نکرده و در طی جلسات متعدد، به این موضوع بی توجه بوده اند.

در شهری که شاهد رشد روز افزون جمعیت و متاسفانه توسعه شهری ناپایدار و نامتوازن بدون نیازسنجی و ضرورت های اصولی شهری هستیم و از سویی رشد قارچ گونه مراکز درمانی خصوصی و تعدد داروخانه ها در مرکز شهر موید حال روحی و جسمانی خراب مردم‌خطه کویر و ایجاد بازار پر رونق تجارت درمانی و معامله بر سلامت مردم این شهر است.

بسیار نگران کننده است که در خبرهای متوالی و متعدد شاهد افزایش ناهنجاری اجتماعی، اختلافات خانوادگی ، اعتیاد و گاها خبر پایان دادن خود خواسته به زندگی شهروندان ،شنیده می شود و یا از سویی سرانه فضای ورزشی کاشان در پایین ترین رتبه شهر های استان قرار می گیرد، نشان از کم توجهی به امر شور و نشاط جوانان و سلامتی آحاد جامعه برای پرنمودن اوقات فراغت جوانان بعنوان سرمایه های انسانی این کهن شهر است.

حال جای سوال است ،مگر وقفیات برای کارهای عمومی وعام المنفعه و در راستای تعالی مردم یک شهر نیست و درآمد حاصل از وقفیات می بایستی در همین مسیر صرف گردد؟!

چگونه می توان وقفیاتی چون قبرستان های عمومی را تغییر کاربری داد و بعد از مدتی مردم را از چنین مکانهایی محروم کرد؟!

کنار هم قرار گرفتن این اتفاقات،شایبه ورود اوقاف به عرصه اقتصادی و موافقت های پشت پرده با شهرداری را برای احداث مجتمع تجاری را در اذهان مردم کاشان تداعی و نمایان تر از گذشته می گرداند و چنین تصمیماتی می تواند،زمینه بی اعتمادی مردم در خصوص سرنوشتی خارج از وقفیاتشان را در اذهان مردم ولایتمدار و‌مومن دارالمومنین کاشان بوجود اورد؟!

اینکه ساختمان اداره ورزش و جوانان کاشان در سالهای گذشته در خور و شان و نام و جایگاه بین المللی کاشان با این تعداد قهرمان ملی و جهانی قابل کتمان نیست و این امر را می توان نقطه ضعف تمامی مدیران تربیت بدنی کاشان در طول ادوار گذشته دانست.

اینکه اداره ورزش و جوانان کاشان بدون رییس با سرپرستی قرضی،حدود نیمی از سال را سپری می کند چه آینده ای را می توان برای ورزش این شهر متصور شد؟

اهالی ورزش منطقه اگاه هستند که بدلیل شرایط بحرانی موجود و نبود حمایت مدیران ارشد شهری و استانی و خلا حضور ورزشکاران ملی و پیشکسوتان واقعی ورزش کاشان در این اداره ،باعث شده تا انتخاب مدیری ورزشی و جسور در راس ورزش کاشان رابه یک رویای دست نیافتنی مبدل سازد.

ورزشی که در المپیک نماینده دارد و جوانانش در سرخود رویاهایی بلند می پرورانند، شهری که حامیان مالیش در این برهه سخت اقتصادی نیم نگاهی به ورزش داشته اند که با این رخداد توانی برای ایستادگی و سرمایه گذاری ورزشی برایشان باقی نمی ماند و می توان چنین تشبیه کرد که میز و صندلی های رها شده در پیاده راه خیابان بهشتی کاشان آب سردی بر پیکر بی جان ورزش کاشان بود که درصورت استمرار تفکر نهادینه شده موجود و عدم تغییرات اساسی در مدیریت کلان اداره و هییت های ورزشی انتظار روزهای روشن را نمی توان داشت و دیری نمی پاید که فاتحه ورزش شهر را خواهیم خواند.

امیداست ، مسیولین ارشد شهرستان هرچه سریعتر اختلاف های زشت و دلسرد کننده را کنار بگذارند و شرایط مناسب برای بهبود اوضاع ورزش کاشان را بوجود بیاورند و انتخاب مدیر جدید این اداره با اجماع قهرمانان ملی و بین المللی شهر و حمایت همه جانبه باشد تا با ایجاد همدلی در ورزش کاشان روزهایی پر فروغ را به انتظار بنشینیم.

 

✍ایمان سرانجام 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *