• شناسه خبر : 1995

نیمی از هزینه‌های سوگواری محرم مسجد جامع مشکات به نیازمندان اختصاص یافت

در نشست هیئت امناء مسجد جامع مشکات کاشان مصوب شده نیمی از هزینه‌های سوگ‌واری و عزاداری و نذورات دهه محرم این مسجد به حل مشکل فقرا اختصاص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، این مسجد هر ساله در دو ماه محرم و صفر پس از نماز مراسم زیارت عاشورا و سوگواری برگزار می‌کند که در ۶ شب دهه دوم محرم، این مراسم با پذیرایی از عزاداران برگزار می‌شد، اما امسال این مدت به سه شب کاهش پیدا کرده است.

بخشی از گوشت مورد نیاز برای این عزاداری در روز تاسوعا توسط یکی از موسسات خیریه مشکات بین فقراء توزیع خواهد شد. یکی از خیرین نیز پذیرفته است که هزینه نسخه سه بیمار سرطانی را پرداخت کند.

نذورات و کمک‌هایی که در این مدت جمع‌آوری شود با عنوان کمک‌های سوگواران حسینی برای تامین نسخه بیماران، تهیه اقلام مورد نیاز افراد مسن، تهیه لوازم‌التحریر دانش‌آموزان نیازمند و تامین مواد غذایی فقراء هزینه می‌شود.

همچنین این مسجد در برنامه فرهنگی دیگری تصمیم گرفته است همزمان با برگزاری آیین سوگواری برای کودکان خردسال برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزش ویژه سن خردسالان با حضور مربی مخصوص برگزار کند.

چندین سال است که بخشی از هیئات مذهبی کاشان در کنار آیین‌های سنتی سوگواری و هزینه‌های متعارف، بخشی از هزینه‌های خود را به برنامه‌های شایسته فرهنگی از جمله برنامه نذر کتاب، یا تامین آبرومندانه همراه با حفظ عزت نفس بخسی از هزینه‌های زندگی نیازمندان اطراف هیئت خود اختصاص داده‌اند.


    سید امیرحسین
    (0) (0)

    سید امیرحسین

    آگوست 31, 2019

    خدا بهشون خیر بده. اجرشون با خود سید الشهدا. جامعه ما به مذهبی های فکور نیاز داره. ما ضمن اینکه باید مراسم عزاداری امام حسین رو زنده نگه داریم و به خاطر رسیدگی به کار خیر نباید تعطیلش کنیم، در عین حال نباید از رسیدگی به حال افراد نیازمند غافل بشیم. شکرخدا انقدر مردم ما و مذهبی های ما انقدر ثروت نعمت دارن که به هر دو کار برسن.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *