• شناسه خبر : 4729

نامگذاری زیرگذر کاشان به نام سردار سلیمانی نیازمند مصوبه شورای شهر است

رئیس شورای شهر کاشان گفت: نامگذاری پروژه در حال احداث زیرگذر مدخل شهر به نام سردار «قاسم سلیمانی» توسط شهردار برخلاف قانون بوده زیرا قبل از هر اقدامی باید مراحل قانونی برای اخذ مصوبه شورا را طی کند.

علی رسول زاده در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: جایگاه و رشادت های سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی را کسی نمی تواند کتمان کند و قطعا نام خیابان یا محوری در یک شرایط مناسب به نام این مجاهد شهید در کاشان نامگذاری خواهد شد.

وی یادآور شد: محل احداث این پروژه تا قبل از تبدیل آن به زیرگذر به نام سردار شهید «محمود خادمی» بوده است و با توجه به حضور خانواده ایشان در مراسم کلنگ زنی آغاز این پروژه عمرانی باید بررسی و دقت لازم  برای اتخاذ هر تصمیمی صورت بگیرد تا جایگاه و احترام این سردار شهید خطه کاشان  نیز حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه باید رعایت و موازین قانونی در نامگذاری خیابان ها و معابر صورت گیرد، افزود: شهردار کاشان قبل از هر تصمیمی باید نام و محل پیشنهادی را در کمیته نامگذاری که نماینده بنیاد شهید نیز حضور دارد با ضوابط و دستورالعمل های وزارت کشور مصوب کند.

وی افزود: پس از پیشنهاد کمیته نامگذاری نام انتخاب شده برای بررسی و تصویب نهایی ابتدا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا مطرح شده و سپس در صحن علنی شورا رای گیری می شود تا پس از اخد اکثریت آرا مراحل اجرایی کردن نامگذاری و نصب تابلو صورت گیرد.

رسول زاده با بیان اینکه فر مانداری و کمیسیون تطبیق نیز برای نامگذاری این زیرگذر نظراتی دارند، گفت: اصولا شهردارها مسوولیت اجرایی دارند و نباید تا قبل از اینکه مصوبه شورا به آنها ابلاغ نشود کاری را شروع کنند.

رسول زاده تصریح کرد: الان برای نامگذاری بلوار فاطمیه نیز با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم زیرا قبل از احداث آن این معبر و کوچه به نام شهیدان زاهدی بوده که پس از تعریض و تکمیل با توجه به حضور یکی از هیئات مذهبی آن محل به فاطمیه تغییر نام داده شد.

رئیس شورای شهر کاشان افزود: با پیگیری های خانواده شهیدان زاهدی پرونده تغییر این نام در دیوان عدالت مطرح است و حتی فرمانداری کاشان نیز تاکید بر نامگذاری این بلوار به اسم شهیدان زاهدی دارد.

رسول زاده خاطرنشان کرد: باید در موقع تصمیم گیری ها با دقت به شرایط و موضوعات پیش رو توجه کنیم تا مشکلات و نارضایتی کمتری پیش آید.

گفتنی است سعید ابریشمی‌راد، شهردار کاشان در برنامه رادیویی صبح سیلک اذعان داشت که پیشنهادی ارائه کرده‌ایم که در صورت موافقت مجموعه تصمیم‌گیر، پروژه زیرگذر کاشان به نام سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مزین و نامگذاری شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *