• شناسه خبر : 2639

با حضور در صحن علنی شورای شهر کاشان:

معتمدین کوی مفتح خواستار تسریع در خدمت رسانی به این منطقه شدند

معتمدین مناطق شهرک انقلاب و کوی مفتح با حضور در صحن علنی شورای شهر کاشان با ذکر مشکلات و بیان مطالبات خود خواستار تسریع در بهبود خدمت رسانی به این مناطق شدند.

کوی مفتح کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، وبه نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان علی رسول زاده ،رئیس شورای اسلامی شهر در این نشست اظهار کرد: :مردم مناطق کوی مفتح و شهرک انقلاب از دلسوزان واقعی انقلاب و نظام هستند که حل مشکلات آنها وظیفه اخلاقی ،شرعی و قانونی ماست لذا لازم است در رفع مسائل این مناطق تسریع شده و جهت رسیدگی بهتر به این مناطق مسائل و مشکلات آن ها اولویت بندی و طبقه بندی شود.

وی تصریح کرد: مردم باید مطالبه گر باشند و همچنین شهرداری به طور جدی وارد حل مسائل این مناطق بشود ضمن آنکه شورای شهر نیز هرکجا لازم باشد حمایت م یکند تا بتوانیم ظرف دو ماه آینده شاهد حل برخی مسائل این منطقه باشیم.
رسول زاده پیشنهاد کرد: کارگروهی با حضور معتمدین این مناطق و مدیران شهری جهت مرتفع شدن گام به گام مشکلات و نواقص تشکیل شود.

علی هاشمی طاهری، خزانه دار شورای شهر کاشان با پذیرش کم کاری ها در این مناطق بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی این منطقه موضوع مواد مخدر و مسائل امنیتی است که تا جای ممکن طی چند جلسه با فرماندار این مسائل پیگیری و بخشی از آن رفع شده است اما برخی مسائل از حیطه وظایف قانونی شورا خارج است و برای حل آن باید با فرماندار و شورای تامین شهرستان رایزنی شود.

وی تصریح کرد:90 درصد خواسته ها و مشکلات این مناطق در حیطه وظایف شهرداری است و یقینا این مشکلات پیگیری و اقدامات لازم برای حل آن انجام خواهد شد.

سید مهدی ناظم رضوی،رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر کاشان، با اشاره به محدودیت های شهرداری گفت: لازم است اهالی برای رفع نواقص پیش قدم شوند تا با استفاده از پتانسیل آنها و همکاری شهرداری مشکلات این مناطق مرتفع شود.

علیرضا پور عسگری،عضو شورای شهر کاشان با اشاره به کم برخوردار بودن مردم این دو منطقه بیان کرد: با وجود آنکه شهردار از سنوات گذشته تلاش هایی را در جهت بهبود وضعیت این دو منطقه کرده این تلاش ها کافی نیست و باید به تناسب بودجه و امکانات موجود به این مناطق بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد:لازم است شهرداری با برنامه ریزی و براساس اولویت و استفاده از امکانات موجود، برخی از خواسته های مسلم و بدیهی معتمدین این مناطق چون آسفالت معابر را تا پایان سال به سرانجام برساند؛
پورعسگری تاکید کرد: در فصل بودجه بندی سال آینده شهرداری یادآوری شود که شورای شهر در خصوص اختصاص بودجه به مناطق کم برخوردار خاصه این دو منطقه هر کمکی که می تواند انجام دهد.

حسینعلی وکیل،عضو شورای اسلامی شهر کاشان، با بیان وضعیت نامطلوب بلوار شهدای نوش آّباد اظهار کرد: آسفالت این بلوار وضع نامناسبی دارد و از طرفی عدم آزاد سازی های باقی مانده جهت تعریض خیابان بسیار زیان بار و خطرناک است. لذا لازم است حل مشکلات این بلوار با کمک معتمدین مناطق به عنوان یک مصوبه شورای شهر در اولویت کاری شهرداری قرار بگیرد.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اتفاقات فرهنگی اجتماعی در این مناطق افزود: با اتفاق نظر و پای فشاری تمام اعضای شورای شهر توانستیم دو سالن چاپ و سیستم تاسیساتی کارخانه ریسندگی را برای ایجاد سالن ورزشی و مجتمع فرهنگی در سهمیه شهرداری این منطقه قرار دهیم.

وکیل در ادامه گفت: تاکنون 6 میلیارد بودجه برای احداث مجتمع فرهنگی این مکان تخصیص داده شده که به یقین ساخت آن تحول اساسی در منطقه ایجاد و و نیاز های فرهنگی و ورزشی این مناطق را به طور کلی رفع می کند.

مجید شمس،عضو شورای شهر کاشان، ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته شهرداری در این مناطق گفت: تاکنون تصمیمات سازنده ای چون طراحی مجتمع فرهنگی ورزشی، زیرگذر و زیر سازی معابر در این مناطق صورت گرفته اما نیاز است که توجه ویژه ای به کف فرش و بازسازی و بهسازی جداول و آسفالت معابرداخلی شهرک انقلاب و کوی مفتح بشود.

شمس خاطرنشان کرد: درصورت امکان مشکلات معابر داخلی این دو منطقه در سال 98 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و حل شود.لذا ایجاب می کند این موضوع مهم در بودجه نویسی سال آینده شهرداری لحاظ شود.

احمد شاه بالایی،مدیرمنطقه دو شهرداری کاشان،دراین نشست بیان کرد: بخشی از بدنه این مناطق دچار مشکل است که رفع آن نیاز به همکاری مشارکتی ساکنین و شهرداری دارد لذا لازم است اهالی قبوض نوسازی و عوارض شهری خود را بپردازند که بتوان فعالیت های گسترده ای در این زمینه انجام داد.

وی تصریح کرد: دیوار انتهای بلوار مفتح به دستور شورای تامین شهرستان ایجاد شده و حل آن از عهده شهرداری خارج است اما برخی فعالیت هایی چون ایجاد چاه جذبی، پوشش جداول، اصلاح زیرسازی و آسفالت کاری و بلوک فرش معابر از جمله اقدامات انجام شده و یا درحال اجرا در این مناطق است.

شاه بالایی در حوزه فعالیت های فرهنگی و ورزشی شرکت ریسندگی فضایی را در اختیار ما گذاشته است که به واسطه آن به زودی دو سوله ورزشی و یک مجموعه فرهنگی در حال طراحی و اجرا به بافت این مناطق تعلق می گیرد.

معتمدین شهرک انقلاب و کوی مفتح با حضور در صدو نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر به بیان مشکلات آن مناطق و خواسته های خود پرداختند که می توان به موارد مهمی مانند تجمع معتادین و خدشه دار شدن امنیت عمومی منطقه، وجود اراضی خالی و بلاتکلیف در منطقه، محصور شدن اهالی بومی منطقه به سبب دیوار کشی در اطراف آن،برخورد دوگانه و رعایت نکردن عدالت امکانات نسبت به سایر مناطق، وضعیت خطرناک و حادثه ساز بلوار شهدای نوش آباد، عدم توجه به ورودی این مناطق، لزوم عریض سازی خیابان مفتح اشاره کرد.

همچنین ساخت وساز های نامناسب ،غیر قانونی و تجاوز به حریم جاده، وجود پلاک های آزادسازی نشده، آسفالت نامناسب کوچه های کوی مفتح، عدم رسیدگی به زیباسازی و جدول گذاری معابر داخلی ، سردرگمی نامگذاری کوی مفتح (خیابان شهید ابوالفضلی)، نبود مدرسه و درمانگاه در منطقه، عدم وجود امکانات اولیه برای تفریح کودکان، عدم حضور فعال شهرداری در منطقه از دیگر موصوعات مطرح شده معتمدین ماطق شهرک انقلاب و کوی مفتح در نشست رسمی شورای شهر کاشان بود.

 

 

شهرک انقلاب کاشان   کوی مفتح کاشان


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *