• شناسه خبر : 488

امین الله رشیدی:

مسوولان کاشان به هنر بی توجه هستند/ در آران مجسمه من را نصب می کردند

آهنگساز و خواننده پرآوازه کاشانی گفت: کاشان مرکز خاستگاه بهترین هنرمندان در تمام قرون بوده اما مسوولانش به حوزه هنر و فرهنگ کم توجهی می کنند.

“امین الله رشیدی” در گفت وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: کاشان با وجود برخورداری از منابع و امتیازات فرهنگی می تواند در سطح جهانی به خود ببالد و با توجه به این موضوع مهم در کتاب در نوبت چاپ خود به نام “ایران و کاشان در رهگذر زمان” شرحی از احوال هنرمندان این شهر داده ام.

وی افزود: یک سوم از کتاب “ایران و کاشان در رهگذر زمان” که دارای 700 صفحه و بیش از 500 تصویر است به کاشان اختصاص دارد که این موضوع پیشینه غنی فرهنگی در این منطقه را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: متاسفانه کاشانی ها کمتر به هنر توجه دارند چرا که سرودی با نت ها و شعری از خودم در وصف کاشان ساختم و به نهادهای فرهنگی این منطقه پیشنهاد دادم تا این سروده با حضور خوانندگان امروزی در ارکستری اجرا شود ولی کسی حمایتی نکرد.

رشیدی اذعان داشت: به تازگی دوستی به من می گفت اگر شما اهل آران و بیدگل بودی و با توجه به آثار و پیشینه هنریت مجسمه ات را در میدان ورودی این شهر نصب می کردند.

این خواننده معاصر کشور با بیان اینکه بیش از 50 اثر موسیقیایی پخش نشده دارم، افزود: اگر در کاشان پیشنهاد اجرای کنسرت به من داده شود با کمال میل می پذیریم و چه جایی بهتز از این شهر که در میان همشهریان خود کنسرت داشته باشم.

رشیدی درباره راهکارش برای حل مشکلات حوزه فرهنگ و هنر کاشان گفت: دست اندرکاران و نهادهای فرهنگی کاشان که دارای امکانات مادی و ارتباطی هستند باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

این موسیقیدان کاشانی با اشاره به اینکه دخالت سیاست در هنر بی توجهی به هنرمندان را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای امروز دنیا در دست باندهای مافیایی است و در ایران بعد از رفتن “عزت الله ضرغامی” از صدا وسیما آثار بسیاری از خوانندگان کشور مانند من از رسانه ملی پخش نشد.

رشیدی در پایان پس از اطلاع از پخش آثارش در رادیو کاشان گفت: من الان این موضوع را می شنوم که کاشان صاحب همچین رسانه ای شده است و خیلی خوشحال شدم ولی هنوز کسی مرا به رادیو دعوت نکرده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *