• شناسه خبر : 4872

مسافر کاشانی هواپیمای اکراین ساکن این شهر نیست

دیدار معاون اول رئیس جمهور با خانواده مسافر کاشانی هواپیمای اکراین

معاون اول رییس جمهور در منزل «سعید کدخدازاده کاشانی» که به عنوان یک شهروند کاشانی جزو اسامی جان باختگان هواپیمای اکراین در استان اصفهان اعلام شده بود برای عرض تسلیت در منزل ایشان در تهران حضور یافت.  

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، منصور شیشه فروش مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان چهارشنبه هفته گذشته پس از ساعاتی از حادثه هواپیمای اکراین اعلام کرد که در این حادثه ۸ نفر که اصالتا از استان اصفهان بودند جان خود را از دست داده اند که نام «سعیدکدخدازاده کاشانی» از کاشان در بین اسامی اعلام شده دیده می شد.

بررسی ها و پیگیری های اهل کاشانم در این مدت به این نتبجه رسید که سعید کدخدازاده کاشانی دارای پسوند کاشانی و احتمالا اصالت ایشان متعلق به این شهر است ولی خانواده وی ساکن تهران هستند و هیچ فردی در کاشان برای پیگیری برای وضعیت ایشان به ارگان های مسوول مراجعه نکرده است.

با گدشته یک هفته از این حادثه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری عصر روز سه‌شنبه (دیروز) در دیدار با خانواده «سعید کدخدازاده » دانشجوی دکتری شیمی آلی که در حادثه هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست داد، ضمن تسلیت و ابراز همدردی با این خانواده داغدار، اظهار داشت: در این حادثه بسیار تلخ و دردناک، تعداد زیادی از نخبگان و سرمایه‌های بزرگ کشور از دست رفتند.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه سوال‌های متعددی درباره این حادثه تاسف‌بار وجود دارد، افزود: باید ابعاد مختلف این اتفاق مشخص و جزئیات آن به مردم اطلاع رسانی شود.

جهانگیری ادامه داد: دولت از عمق وجود از این اتفاق تلخ و دردناک متاثر است و هیاتی را با مسئولیت وزیر راه و شهرسازی مامور کرده است تا هماهنگی‌های لازم برای شناسایی و تحویل پیکرهای جانباختگان این حادثه به خانواده‌هایشان انجام شود.

پدر و مادر و اعضای خانواده این جانباخته حادثه هواپیمای اوکراینی نیز ضمن قدردانی از حضور معاون اول رییس جمهوری، خواستار روشن شدن ابعاد این حادثه و دریافت پاسخ های روشن به سوالات مطرح شدند.

پدر سعید کدخدازاده همچنین با اشاره به ویژگی‌ها و خصوصیات فرزند خود، گفت: سعید فرزندی بسیار مومن و اهل مطالعه بود و قرار بود چند ماه دیگر دوره دکتری در رشته شیمی آلی را به اتمام برساند.

هواپیمای بویینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک کرد حوالی شهر پرند در استان تهران بر اثر اصابت اشتباهی موشک پدافند هوایی سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی ستاد کل نیروهای مسلح اطلاعیه ای صادر کرد که در بخشی از آن آمده است: پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی(ره) حرکت نموده و هنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متأسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی می‌گردد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *