• شناسه خبر : 15034

مسئولان کاشان یا حقیقت را نمی‌گویند یا اقتدار مدیریتی ندارند

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی هاشمی طاهری پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر ضمن اشاره به احداث کارخانه سرب در کاشان افزود: متاسفانه احداث این کارخانه بدون هماهنگی اقدام به تاسیس شده و در حالی که اداره صمت و فرمانداری ادعا دارند مجوزی صادر نشده اما این صنعت آلاینده تا به حد بالایی پیشرفت در استقرار تجهیزات در منطقه مذکور داشته است.


رئیس شورای شهر کاشان با بیان اینکه عدم مجوز و پیشرفت این کارخانه با یکدیگر در تناقض است، ابراز داشت: این شرایط دو موضوع را متصور بوده نخست آنکه یا مسئولان کاشانی حقیقت را نمی‌گویند و یا در مدیریت خود اقتدار لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه احداث کارخانه سرب در کاشان بدون مجوز پذیرفتنی نیست، گفت: ما با احداث چنین کارخانه‌ای به شدت مخالف هستیم و نامه‌نگاری مهمی نیز انجام می‌دهیم و اینکه معدن این کارخانه در انارک اردستان بوده و کارخانه آن را در کاشان احداث کنند اقدام نادرستی است.

هاشمی طاهری با بیان اینکه این موضوع باعث ناراحتی و نگرانی شده است، تصریح کرد: هیچ هماهنگی با شورای شهر کاشان صورت نگرفته است در حالی که بر اساس اظهارات مسئولان محیط زیست هوای کاشان در مرز خطر است و از آلایندگی خودروهای خود رنج می‌بریم و احداث کارخانه سرب در چنین شرایطی پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه هر کار برای تعطیل کردن این واحد انجام می‌دهیم، تاکید کرد: همه اعضای شورای شهر کاشان از این موضوع ناراحت هستند و گلایه دارند و با نامه‌نگاری پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مجید برازنده نیز در ارتباط تلفنی رئیس شورای شهر با وی با بیان اینکه یکی از استعلامات برای صدور مجوز استعلام از اداره حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت: استعلام اولیه از این اداره منفی بوده اما با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با توجه به اینکه اعلام کردند اقدامات فعلی بدون آلایندگی است از استان اصفهان پیگیری کردند و با یک سری شرایط سخت امکان صدور مجوز خواهد بود اما تاکنون مجوزی از طرف ما صادر نشده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان با بیان اینکه این واحد شرایط احداث کارخانه را با توجه به شرایط قید شده در حال آماده‌سازی است، ابراز داشت: در صورتی که استعلام حفاظت محیط زیست در این زمینه مثبت بود امکان صدور مجوز برای این کارخانه وجود دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *