• شناسه خبر : 16108

مخازن ذخیره سازی راهی برای مقابله با کم آبی در کاشان است/ پنج هزار مترمکعب مخازن ذخیره سازی آب در آران وبیدگل افزایش می یابد

مدیرعامل آبفا کاشان ساخت مخازن ذخیره سازی آب شرب را یکی از اقدامات مقابله با کم آبی ذکر کرد و گفت: اگر در سال گذشته افزایش 11 هزار متر مکعب مخازن ذخیره سازی آب در منطقه کاشان نبود با مشکلات متعددی برای تامین آب شهروندان مواجه می شدیم.

محمدرضا اسدی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار کرد: برای افزایش ذخیره آب ،ساخت مخازن در شهرها و روستاهای منطقه کاشان از چندین سال قبل آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و پیش بینی های آبفای کاشان برای تامین آب مردم منطقه تا چند هفته دیگر پنج هزار متر مکعب به مخازن ذخیره سازی آب این شرکت در شهر آران وبیدگل اضافه خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: سه دهه گذشته در بحرانی ترین نقطه کاشان در نزدیکی جاده ابوزیدآباد  Ec یا شوری آب 2000 بوده ولی الان بیش از چهار هزارو پانصد میکروموس بر سانتی متر مربع است. این یعنی آب سه برابر حد استاندارد باید شیرین شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به این موضوع برای تامین آب شرب باکیفیت برای مردم، می‌بایست اختلاط با آب زاینده‌رود صورت گرفته و نهایتا آب شرب با شرایط استاندارد تحویل مشترکین می‌گردد.

اسدی ابراز داشت: اگر چه در شرایط کنونی منابع آّب در نقطه سر به سر است ولی پایدار نیست، باید به سمت پایداری پیش برویم، پایداری به این مفهوم است که منابع تأمین آب از مصارف بیشتر باشد  لذا میبایست ظرفیتی ایجاد کنیم که آب ذخیره شود تا بتواند کمبودها را جبران کند.

مدیرعامل آبفا کاشان: گفت: در شرایط فعلی وضعیت خوبی نداریم، باید از لحاظ منابع آب پایدار باشیم. ولی در نقطه سر به سر هستیم و به اندازه مصرف تولید می کنیم، ولی اگر کوچکترین اتفاقی مثل قطعی برق ناخواسته برای منابع آبی رخ دهد تا ساعاتی روی کمبود آب.اثر می گذارد.

اسدی در پایان تاکید کرد: اکنون به این باور باید برسیم که روی مدیریت مصرف و فرهنگ درست و بهینه مصرف کردن آب کار کنیم و چنانچه مردم فهیم وآگاه منطقه با مصرف بهینه و درست، ما را در عرصه خدمت رسانی یاری و همراهی نمایند مطمئنا مشکلی در تامین وتوزیع آب وجود نخواهد داشت.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *