• شناسه خبر : 1381

لاریجانی کفالت کرسی نمایندگی مردم نطنز و قمصر را تعیین کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی، در حکمی کفالت کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه نطنز، بادرود و قمصر را به حسن زمانی سپرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اشلامی که کفالت مرحوم مرتضی صفاری نطنزی را در دوران باقیمانده از مجلس دهم پذیرفته بود در حکمی حسن زمانی مشاور عالی خود را به عنوان نماینده ویژه خود در حوزه انتخابیه نطنز و بخش قمصر انتخاب کرد تا مامور رسیدگی به امورات این حوزه باشد.

حسن زمانی مشاور رئیس مجلس و رئیس مرکز امور نمایندگان ادوار قوه مقننه را بر عهده دارد و سابقه حضور دو دوره نمایندگی مجلس (پنجم و هفتم) از حوزه انتخابیه ملایر را در کارنامه خود دارد.

بر این اساس در دوران باقیمانده از مجلس دهم یوسف حسنی فرماندار شهرستان نطنز به عنوان رابط این شهرستان و علیرضا‌شجاعی بخشدار‌ قمصر به عنوان رابط این بخش تمامی شهرها و روستاها با ‌زمانی انتخاب گردیده اند..

مرحوم مرتضی صفاری‌نطنزی ۵ تیرماه ۹۸ به علت ابتلا به سرطان در بیمارستان نیکان تهران درگذشت .

شایان ذکر است این سومین دوره است که حوزه انتخابیه نطنز قمصر و بادرود در میانه‌ه‌های دوره بدون نماینده می‌شود.
.
در دوره دوم، احمد کاشانی نماینده این حوزه در میانه‌های دوره بازداشت و سپس به زندان طولانی‌مدت محکوم شد و این حوزه تا پایان دوره نماینده نداشت.

در دوره چهارم نیز سید محمود علیزاده طباطبایی از این حوزه انتخاب شد که پیش از آغاز کار مجلس نتایج آن انتخاب باطل و انتخاب نماینده به میاندوره‌ای کشیده شد.


    (0) (0)

    آگوست 1, 2019

    نمایندگی مجلس قائم به شخص است و قابل واگذاری به غیر نمی باشد و بر فرض هم اگر لزومی داشته باشد یا به یکی از نمایندگان مجمع همان استان (اصفهان) و یا به نماینده ای که رای دوم را آورده بود محول میشود نه اینکه رئیس مجلس حق چنین کاری را داشته باشد و بنظر میرسد موضوع قابل طرح شکایت در دیوان عدالت اداری است تا از این بدعت غیرقانونی در جمهوری اسلامی ایران جلوگیری شود.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *