• شناسه خبر : 14762

قرار دادن لوله بخاری در ظرف آب، بازی با مرگ

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: شهروندان از قرار دادن لوله بخاری در ظرف آب خودداری و به این نکته توجه کنند که شعله بخاری حتما باید آبی باشد و از داغ بودن لوله دودکش بخاری اطمینان حاصل کنند.


روح الله فدائی با بیان این‌که با فرارسیدن فصل سرما، متاسفانه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی، هر ساله تعدادی از شهروندان دچار گازگرفتگی و حتی مرگ می‌شوند، اظهار کرد: گازگرفتگی از جمله حوادثی است که معمولا در اثر فقدان دودکش مناسب برای وسایل گازسوز به‌خصوص بخاری و آب‌گرمکن و تهویه نشدن کافی در فضای بسته رخ می‌دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان بر لزوم رعایت استفاده از دودکش با کلاهک استاندارد تاکید کرد و افزود: مسدود شدن دودکش، سبب سوخت ناقص و ایجاد گازهای خطرناک و مسموم‌کننده می‌شود که برگشتن چنین گازهایی به داخل فضای زندگی باعث گازگرفتگی و مرگ افراد حاضر در آن مکان می‌شود.

وی با تاکید بر این که شهروندان نکات ایمنی نصب بخاری را رعایت کنند، تصریح کرد: دودکش‌های وسایل گازسوز در محل عبور از شیشه‌های پنجره نباید مستقیما با شیشه در تماس باشد، زیرا در چنین صورتی امکان شکستن شیشه در اثر حرارت و افتادن دودکش وجود دارد.

فدائی افزود: گذاشتن لوله‌های بخاری در سطل های آب باعث می‌شود گاز مونواکسید کربن در هوا پخش شود و متراکم شدن این گازها در منازل مسکونی و محیط‌های بسته خفگی و گازگرفتگی را به دنبال خواهد داشت.

وی، خواب آلودگی، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، بی‌حالی کبودی بدن و رنگ پریدگی را از علائم گازگرفتگی عنوان کرد و گفت: شهروندان در صورت مواجهه با گازگرفتگی سریعا با شماره 115اورژانس تماس گرفته و درب و پنجره‌ها را باز کنند تا هر چه سریع‌تر هوای محیط عوض شود.

وی از شهروندان خواست برای اطلاع از هرگونه مشاوره و راهنمایی با مشاوران این سازمان با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *