• شناسه خبر : 7062

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان:

فوتی بیماران کرونایی در همه رده های سنی در منطقه کاشان بوده است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان گفت: فوتی بیماران کرونایی در همه رده های سنی در منطقه کاشان بوده است.

مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اهل کاشانم‌ با اشاره به اینکه ویروس کرونا همچنان در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: این ویروس فعلا تغییری در ژن آن ایجاد نشده است و آسیب رسانی آن بیشتر به سیستم ایمنی بدن است.

مسعود دهقانی رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان

مسعود دهقانی رییس مرکز بهداشت شهرستان کاشان

وی با بیان اینکه در گزارش های موارد بستری بیماران حاد تنفسی از سنین زیر دو تا بالای ۸۰ سال وجود داشته است، ابراز داشت: بیشترین بستری مربوط به گروه سنی بالای ۷۰ سال بوده است و هر چه گروه سنی پایین می آید تعداد موارد بستری هم کاهش می یابد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه هیچ شخص و فردی در هر رده سنی در صورت عدم رعایت مسائل بهداشت فردی و عدم استفاده از ماسک از ابتلا به کرونا مصونیت ندارد، تصریح کرد: درباره موارد فوتی بیشتر مربوط به سنین بالای ۳۰ سال و به خصوص بالای ۸۰ سال است و موارد فوتی در سنین زیر ۲۰ سال بسیار کم به حدی که حتی به تعداد انگشتان یک دست هم نرسیده است.
وی عمده بیماران بستری را افرادی دانست که دارای بیماری زمینه ای هستند و خاطرنشان کرد: افرادی که دارای بیماری زمینه ای قلبی و عروقی و همچنین دیابت بوده اند بیشتر از دیگر بیماران زمینه ای بستری شده اند.
دهقانی با اشاره به اینکه زنان به نسبت مردان کمتر به کرونا ابتلا، بستری و حتی فوت شده اند، یادآور شد: با این وجود هر کسی موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کند تا حد زیادی از ابتلا به کرونا برای او پیشگیری می شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *