• شناسه خبر : 1362

غار آهکی روستای اُزوار برزک توسط معدنچیان مسدود شد

یک پژوهشگر تاریخ و فرهنگ کاشان از مسدود شدن غار آهکی روستای اُزوار بخش برزک این شهرستان توسط معدنچیان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمد مشهدی نوش آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: غار روستای اُزوار بخش برزک کاشان یک غار انحلالی آهکی حدودا 300 متری است که یک حفره کوچک آن را به دو قسمت تقسیم کرده و نقشه برداری از این اثر طبیعی در اواخر سال 94 توسط انجمن های کوه نوردی انجام شده است.

وی افزود: این غار به عنوان یک اثر طبیعی شناخته می شود و مسدود شدن آن از لحاظ زیست محیطی خطرناک بوده و بستن فضایی که هزاران سال باز بوده به محیط طبیعی و حیواناتی در محل تردد دارند آسیب می رساند.

وی گفت: مدیران معدن یا معدنچیان برای اینکه رفت و آمد افراد به این غار را قطع و در آینده از محوطه آن به نحو مقتضی استفاده کنند، دهانه غار را با سنگ های بسیار بزرگ و خاک پوشانده اند.

مشهدی نوش ابادی اضافه کرد: اصلا امکان ورود کسی به داخل غار روستای اُزوار نیست و معلوم نیست این مقدار زیاد سنگ و خاک و شن در دهانه غار را چگونه می توان برداشت؟

عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان تصریح کرد: این غار یک موقعیت طبیعی و تاریخی است و سفال های شکسته ای هم در اطراف آن پیدا شده، بنابراین هر کسی نباید به خودش اجازه مسدود کردن یک مسیر طبیعی و تاریخی شناخته شده را بدهد.

مشهدی نوش آبادی خاطرنشان کرد: متولیان امر و دستگاه های مسوول مانند میراث فرهنگی، منابع طبیعی و انجمن های مردم نهاد مرتبط باطبیعت، کوه و غار و دوستداران این حوزه نباید اجازه تخریب و تهدید این اثر طبیعی را بدهند.

 

 


 

 


    س
    (3) (1)

    س

    جولای 31, 2019

    این کار نوعی دزدی است دهدار و مسئولین روستای ازوار کجا هستند؟ چرا کاری نمی کنند!!؟؟ مسئولین زیربط چطور!؟

    A
    (3) (0)

    A

    جولای 31, 2019

    واقعا چرا هیچکی پاسخگو نیست؟!! اصلا این معادن منظره ی طبیعی روستا رو به هم زده غیر از اینکه دهانه غار به این قشنگی رو بستن...! مسئولین لطفا پیگیری کنند... .

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *