• شناسه خبر : 16350

با اعتباری بالغ بر 170 میلیون تومان:

طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین انجام شد

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین از طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین در سالجاری با اعتبار 170 میلیون تومان از ردیف بودجه های ملی خبر داد.

به گزارش اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، زهره حنطه‌ای اظهار داشت: این طرح حفاظتی از ابتدای دهه‌ی 90 تا کنون به صورت مستمر انجام گرفته که این عملیات از سه جهت تاج پوشش و از رآس تا پایین درخت در شب و به مدت حداقل 30 دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: وقوع وزش بادهای فصلی و محلی که همراه با گرد و غبار بوده و همچنین موقعیت قرارگیری مجموعه تاریخی باغ فین در کنار آزاد راه باعث مسدود شدن روزنه‌های گیاه و اختلال در وضعیت سلامتی گیاه می شود.

وی در ادامه افزود: از جمله اقدامات علمی و اصولی صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات‌بخشی فضای سبز این مجموعه، شستشوی درختان کهنسال و مرتفع بوده که ضروری است این امر همه ساله و در چند نوبت با استفاده از آب و گاهی به کاربردن صابون ارگانیک پالیزین صورت پذیرد.
کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین گفت: از مهمترین محاسن اجرای این عملیات؛ زدودن گردو غبار و بازشدن روزنه‌های گیاه و انجام اعمال حیاتی مثل تنفس و فتوسنتز با کیفیت بهتر، مبارزه با آفات از طریق غیرشیمیایی و افزایش تاثیر تغذیه درختان از طریق محلول‌پاشی می‌باشد.

حنطه ای سمپاشی و محلول‌پاشی درختان کهنسال باغ فین از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان مجموعه جهانی باغ فین را عنوان کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *