• شناسه خبر : 18154

شورای اطلاع رسانی کاشان تشکیل شود/ گول استان شدن کاشان را نخورید

استاندار اصفهان گفت: شورای اطلاع رسانی در شهرستان کاشان تشکیل شود تا بواسطه ظرفیت های جلسات این شورا، انسجام و حمایت های لازم در حوزه رسانه و خبرنگاران انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سیدرضا مرتضوی در پایان سفر دو روزه خود به شهرستان کاشان پس از حضور در شورای اداری، شامگاه پنجشنبه در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و تاکید کرد: مسئولان از نقد خیرخواهانه خبرنگاران استقبال کنند و رسانه ها در اطلاع رسانی نارسایی ها و انتشار اخبار امید آفرین تلاش کنند.

رسانه پایگاه خبری اهل کاشانم در این نشست با خوش آمدگویی به استاندار اصفهان برای سفر به کاشان ایران گفت: آقای استاندار بعد مدت ها از دوره مسئولیتتان سفر دو روزه ای به کاشان داشتید که همزمان با این سفر شاهد رحمت الهی بارش باران در این شهر خشک و کم آب بودیم، امیدواریم تصویب حدود 200 مصوبه اعلام شده در این سفر به نفع شهر و مردمش باشد و درخواست داریم این مصوبات برای اطلاع رسانی عمومی در اختیار رسانه ها قرار داده شود.

رسانه اهل کاشانم در این نشست سوالی از عدم پیگیری مصوبه سال 72 هیات وزیران برای انتقال 1100 لیتر آب زاینده رود به منطقه کاشان برای حل مشکلات کم آبی و بهبود کیفیت آب آشامیدنی مردم پرسید که استاندار اصفهان در پاسخ گفتند: این مصوبه در زمانی بوده که پشت سد زاینده رود یک مخزن 1450 میلیون متر مکعبی انباشت آب بوده ولی الان ظرفیت این مخزن 130 میلیون متر مکعب است.

 مرتضوی افزود: آیا خبر دارید که اصفهان از تاریخ 16 خرداد تا 25 شهریور امسال 40 تا 50 درصد شهرش روزانه آب نداشت و همین الان هم 380 روستا و 58 شهر استان با تانکر آب رسانی می شود؟

وی با بیان اینکه رسانه ها مطالبات خود را در این موضوع متناسب با شرایط از مسئولان پیگیری کنند ولی بارتاب مردمی آن موجب ایجاد ناامیدی و مشکلاتی می شود، تاکید کرد: اگر دولت ظرفیت هایی که در طول 30 سال قول داده برای خطوط انتقال و تقویت زایند رود تامین کند، ما هم به تمام شهرهایی که تنش آبی دارند کمک می کنیم.

مرتضوی گفت: با توجه به فرونشست ها به مسئولان کاشان تایید شده است برای آبادانی و توسعه کاشان به سمت کشاورزی و صنایع آب بر نروند و حتی برای تصویب مصوبات شهرک ماهیان زینتی راوند را مشروط به عدم صدور مجوز به واحد جدید تلقی کردیم.

استاندار اصفهان در پاسح به نقد و سوال رسانه اهل کاشانم مبنی بر اینکه در سفر دو روزه خود مصوبه ای در حوزه مباحث هنری و توجه به قشر نوجوان و جوان نداشتید ولی در سخنانتان بر آگاهی جوانان از مباحث هویت و فرهنگی  گذشته خود تاکید داشتید در حالی که همین الان چندین نفر برای ایجاد چند موزه با موضوعات تاریخ مطبوعات کاشان، تاریخ فرهنگ عکاسی و فیلم کاشان، مس ، نساجی و فرش و …به عنوان سرمایه های فرهنگی تنها نیاز به همراهی مسئولان شهر و حمایت استان دارد ولی اقدامی نمی شود، گفت: محورهای اصلی پیشرفت و آبادانی در اصفهان و کاشان دو حوزه گردشگری فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان تعریف شده است.

مرتضوی افزود: با توجه به این سیاست گذاری ها برای توسعه راهبردی گردشگری باید به دنبال ظرفیت هایی میراثی مانند موزه ها باشیم و این موضوعات را دنبال کنیم زیرا می توانند حضور گردشگران را ضمانت کنند و ارزش های ملی و اعتقادی را در قالب معرفی محتوا منتقل کرده تا برتری فرهنگی مردم کاملا محسوس شود.

نباید گول استان شدن کاشان را خورد

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال خبرگزاری برنا درباره مطالبه استان شدن کاشان گفت: استان شدن یک شرایطی دارد که رئیس جمهور وقت حدود 12 سال قبل نیز اعلام کرد که باید جمعیت تان به یک میلیون نفر برسد پس باید ظرفیت سازی کرد تا در مباحث فرزندآوری و مباحث مهاجرت در حفظ جمعیت شهر تلاش کرد.

وی گفت: نکته دیگر در بحث استان شدن کاشان این است که شهرهای اطراف مخالف این موضوع هستند و به آن اعتراض دارند که چرا باید این اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوع استان کاشان یک بحث فرعی است و پرداختن به این مسائل توسط یک نفر بوده تا با این شعارها رای جمع کند پس نباید گول بخوریم به دنبال آن برویم!

مرتضوی خاطرنشان کرد: کارهایی که برای کاشان انجام می دهیم برای دیگر شهرهای استان هم انجام می دهیم و هیچ فرقی برای مان نمی کند حتی در موضوعی مانند کشاورزی کاشان که جزو محورهای توسعه راهبردی نیست امسال 500 میلیاد تومان اعتبار گرفته است ولی در شهرهای غرب استان که از نظر بارندگی و ذخیره آب کمبودی نداریم حدود 50 میلیارد  تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

احداث کارخانه سرب در کاشان باید بصورت کارشناسی بررسی شود

استاندار اصفهان درباره احداث کارخانه سرب کاشان  با توجه به مطالبات مردمی گفت: این موضوع در این سفر مطرح شده است تا بصورت کارشناسی بررسی شود که که آیا این صنعت آسیبی به محیط زیست می زند؟ و چه استانداردهایی را رعایت می کنند؟ و اداره محیط زیست استان هم باید نظر خود را اعلام کند.

مرتضوی تصریح کرد: چه اشکالی دارد که مجوز موقت و مشروطی به این شرکت داده شود و شرایط آلوده بودن آن بررسی شود و در صورتی که واقعا این کارخانه آلوده بود به طور قطعی فعالیت آن را تعطیل کنیم.

استاندار خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه اجتماعی و سرمایه اقتصادی، موضوع سرمایه اجتماعی برای حفظ انسجام ملی در اولویت است ولی نباید محدودیت ها باعث شود که فعالیت اقتصادی نداشته باشیم!

 فرمانداری موارد تفویض اختیار خود را اعلام کند                                                                                

استاندار اصفهان در مورد تفویض اختیار به مدیران شهرستان کاشان گفت: اگر فرمانداری تفویض اختیاری در دست من استاندار است نیاز دارند را اعلام کنند و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.

وی درباره مشکلات فعالیت معادن در منطقه کاشان تصریح کرد: معادن ذخایری برای توسعه اقتصادی و استفاده بشر هستند در یک جاهایی افرادی حاشیه هایی ایجاد می کنند ولی جاهایی که نیاز به نقد و کار کارشناسی است با محدود کردن سطح برداشت، تغییر فرآیند برداشت این آسیب ها را مدیریت می کنیم تا  توسعه اقتصاد و رضایت مردم رقم بخورد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: باید به مباحثی چون 15 درصد حقوق مردم از معدن و یک درصد از فروش معدن برای هزینه در آن منطقه را در دستور کار قرار بدهیم زیرا در گذشته در توجه به این موضوع که قانونگذار آن را تعیین کرده عملکرد بدی داشته ایم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *