• شناسه خبر : 5924

نگرانی‌ها و توصیه‌های رئیس دانشگاه کاشان درباره شیوع کرونا

شرایط کاشان بسیار وخیم است

دکتر عباس زراعت*- متاسفانه شرایط کاشان بسیار وخیم است اما مردم توجهی به این موضوع ندارند. مدیران شهری نیاز مبرم به کمک فکری دانشگاهیان بویژه اساتید جامعه شناسی و روانشناسی دارند. همین مقدار بگویم که شرایط فاجعه‌آمیز و اوضاع از کنترل خارج است و باید راهی پیدا کرد.

مهم ترین موضوع، آگاه کردن مردم است که باید خودشان به فکر خودشان باشند. ارتباط بی رویه و غیر بهداشتی و حضور غیر ضروری در اماکن عمومی هرلحظه شرایط را بدتر می کند. از همکاران هم خواهش می کنم در این ایام از منزل خارج نشوند. در کنترلی که صورت گرفت متاسفانه برخی همکاران در سطح شهر دیده می شوند در حالیکه تعطیل شدند تا در منزل بمانند. دانشگاه رسالت سنگینی بر عهده دارد.

همکارانمان بویژه در گروههای جامعه شناسی و روانشناسی خوب است در زمینه های زیر راهکار بدهند؛

چه باید کرد که مردم خطر را جدی بگیرند؟

چه باید کرد که مردم از منازل خود بیرون نیایند؟

چه باید کرد که مردم بهداشت شخصی را رعایت کنند؟

مشکل اصلی آنگونه که بنده در میدان فهمیدم آن است که مبارزه با کرونا بسیار سخت و بسیار آسان است؛

سخت همین است که الان انجام می دهیم زیرا بیمارستان ها نه تنها درمان نمی‌کنند بلکه وضعیت را تشدید می کنند، چون بیماران عادی نیز از ترس به بیمارستان ها هجوم می‌آورند و کرونا می گیرند، مضافا بر اینکه تجهیزات و دارویی وجود ندارد بلکه اگر در خانه بمانند و مراقبت کنند درمان می شوند.

 آسان است که مردم نترسند بلکه فقط از منزل بیرون نیایند و مراقب خودشان باشند (کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من) همان کاری که در بیمارستان انجام می شود را می‌توان در منزل انجام داد.

مشکل اصلی آن است که باید این موارد را به مردم باوراند. البته افرادی هم هستند که بیکار شده‌اند و قوت و غذا ندارند. وظیفه انسانی ماست در همسایه ها و اقوام هر کس را می شناسیم کمکشان کنیم. اکنون زمان امتحان ماست.

*رئیس دانشگاه کاشان


    (0) (0)

    مارس 6, 2020

    چرا آمار درست نمیدید؟خب گفتن حدود ۵۰۰نفر الان بستری اند ،چطور من باور کنم از این تعداد فقط ۱۶ نفر آلوده به ویروسن؟ چرا آمار فوتی هارو اعلام نمیکنید که مردم خطرو جدی بگیرند؟؟؟؟

    (0) (0)

    مارس 6, 2020

    همه دروغ گو

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *