• شناسه خبر : 14594

شائبه‌هایی درباره استخدام در آموزش و پرورش کاشان وجود دارد،/ توضیحات اقناع کننده نیست

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کاشان گفت: شائبه‌هایی در خصوص استخدام‌ها در اداره آموزش و پرورش وجود دارد و با وجود توضیحات مردم اقناع نشدند و باید در این زمینه شفاف سازی شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم حسین باغشیخی در صحن علنی شورای شهر کاشان با موضوع بررسی مسائل آموزش و‌پرورش کاشان اظهار کرد: تناسبی بین ظرفیت دانش آموزان و معلمان وجود ندارد و معلمان تازه کار بیشتر در مدارس حاشیه ای و محروم کاشان به کار گرفته می شوند و حتی در برخی موارد مدارک معلمان نیز در زمینه آموزش غیرمرتبط است.

وی ضمن اشاره به ارائه مطالبات مردمی در حوزه آموزش و پرورش و بررسی آنان گفت: مطالب ذکر شده در صحن علنی شورای شهر چکیده ای از مطالبات مردمی بوده که به شورای شهر آمده و گاها برخی از آنان این خواسته های خود را با گریه مطرح کردند.

عضو شورای شهر کاشان با بیان اینکه صحبت از تهدیدها و چالش ها در برخی مدارس مناطق حاشیه ای و محروم کاشان به منزله جلب توجه مسئولان به آن منطقه است، افزود: در بخش هایی نیاز به ترمیم و اصلاح داریم و وظیفه داریم اگر کاری از دست ما بر می آید ادای دین کنیم و لازم است مدیران دستگاه‌ها در کمیسیون‌های شورای شهر حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه برآیند مطالبات مردمی بر آن است که مردم کاشان تنعم آموزشی را درک نکردند، تصریح کرد: فرهنگ ارتباط معناداری با آداب و رسوم دارد؛ ضرورت امروز ما خوب گوش کردن و خوب ارائه کردن و تصمیم گرفتن است.

وی ضمن اشاره به مفاهیم عدالت آموزشی بر اساس ضوابط و تعاریف تاکید کرد: سیاست شورای شهر در دوره ششم بر اساس توجه ویژه به نقاط محروم جامعه است در حالی که اگر موضوعی مطرح می شود در راستای ارتقاء سطح آموزش و پرورش بوده است در حالی که آموزش و پرورش اقدامات خوبی نیز در برنامه های حوزه پایتختی کتاب کاشان داشته است.

وی با بیان اینکه خود از خانواده ای فرهنگی هستم، افزود: از سوی دیگر بنده به عنوان مدرس دانشگاه چندین سال است که فعالیت دارم و از این رو اگر دغدغه‌ای در جلسه شورای شهر کاشان مطرح شده در راستای رفع آن مشکل بوده نه اینکه بخواهیم چالشی را ایجاد کنیم و به آموزش شهرستان کاشان ضربه وارد کنیم.

باغشیخی در پایان با بیان اینکه باید رسانه را به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، ابراز داشت: لازم است در زمینه حل مشکلات آموزشی از رسانه کمک بگیریم و بیشتر با رسانه تعامل داشته باشیم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *