• شناسه خبر : 13064

سید محمد معتمدی گوهری برای ایران، افتخاری برای کاشان

سید محمد معتمدی قمصری دوم مهر ۱۳۵۷ در قمصر کاشان به دنیا آمد.

محمد معتمدی فرزند سوم حجت‌الاسلام سید حسین معتمدی است. سید حسین معتمدی از سقاخوانان معروف شهر و صاحب کتاب ارزشمند ۷ جلدی “عزاداری سنتی شیعیان” است.



تازه که با واکمن به بازار آمده بود محمد معتمدی کاسهت‌های موسیقی را در کوچه پس کوچه‌های کاشان و بازار کاشان قدم میزد و گوش می‌داد، او در مراسم تعزیه و هیئت‌ها هم می‌خواند، در مراسم فوت یکی از همکلاسی‌هایش سرودی را به یاد او خواند، “حسین مسعودی‌نیا” صدایش را شنید و به سراغش رفت و باب آشنایی آنها اینگونه باز شد و سپس نواختن نی را به او آموخت و برایش از دستگاههای موسیقی گفت.


اولین استاد آواز او یکی دیگر از مفاخر کاشان زنده یاد احمد حلی بود، معتمدی می‌گوید: برای یادگیری ردیف آوازی ،از مدرسه یکسره به منزل آقای حلی در محله پل دشت چال کاشان می‌رفتم.


معتمدی در سال ۲۰۱۳ میلادی از سوی رادیو دولتی فرانسه به عنوان موزیسین برگزیده‌ی سال انتخاب شد و جایزه 《فرانس موزیک》 ۲۰۱۳ را دریافت نمود.


معتمدی همچنین در سال ۹۶ و برنده جایزه مولانا شد که پیش از آن به شهرام ناظری، رامبد صدیف، محمدرضا شجریان، سالار عقیلی و حسین علیزاده در دوره‌های گذشته تعلق گرفته بود.

معتمدی نخستین کنسرت خود در کاشان را با همراهی ارکستر فرهنگ و هنر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در خانه تاریخی طباطبایی‌ها برگزار کرد.


در کارنامه هنری معتمدی چندین آلبوم از جمله ای عاشقان، وطنم ایران، حالا که می‌روی، مناجات و همچنین کنسرت‌های بسیاری در ایران و خارج از ایران به چشم می‌خورد. ایفای نقش در اپرای مولوی، اپرای حافظ، اپرای عاشورا، اپرای سعدی و اپرای خیام از جمله مهم‌ترین آثار محمد معتمدی است. وی در چهار اپرا ایفاگر کاراکتر اصلی داستان و نقش اول بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *