• شناسه خبر : 18483

سن سرطان در کاشان کاهش یافته و هزینه درمان نسبت به اول سال ۳ برابر افزایش داشته است

مدیرعامل موسسه خیریه رویش امید کاشان (رومیکا) در جمع خبرنگاران گفت: از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تا آذرماه امسال، هزینه های درمان بیماران سرطانی تا ۳ برابر افزایش یافته که این موضوع باعث بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای این بیماران و خانواده های آنان شده است.

سید محسن تمدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته هر ۳ روز ۱ نفر و در سال جاری هر ۲ روز یک نفر به این موسسه مراجعه می کنند که این موضوع نشانگر افزایش تعداد بیماران سرطانی می باشد و همچنین سن افراد مبتلا به سرطان از ۶۰ سال و بالاتر به سنین ۳۰ و ۴۰ سال کاهش یافته است.

وی در ادامه افزود: از بین حدود ۱۶۰۰ نفر مراجعه کننده سرطانی به این موسسه، ۶۵ تا ۷۰ درصد آنها زن بوده که بخش عمده آنها مبتلایان به سرطان سینه می باشند. 

تمدنی خاطرنشان کرد: سرطان سینه جز سرطانهایی است که می توان آنرا شناسایی، پیشگیری و درمان نمود. به همین علت ما در موسسه خود هر فرد مبتلا به این سرطان را ملزم می کنیم تا ۵ نفر از وابستگان خود را جهت انجام معاینات تشخیصی به موسسه بیاورد که در مراجعات این افراد نیز، تعداد دیگری از مبتلایان به این بیماری شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.

مدیرعامل موسسه خیریه رومیکا از تمامی شهروندان درخواست کرد تا در هفته ملی مبارزه با سرطان که از اول تا هفتم بهمن ماه می باشد با مراجعه به مراکز درمانی مشخص شده نسبت به انجام تست رایگان تشخیص بیماری سرطان سینه اقدام کنند و در صورت مثبت بودن تا ماهانه ۱۴ میلیون تومان در هزینه های درمان آنها از طرف این موسسه، مساعدت مالی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه محل این موسسه در بلوار صنعت، روبروی پل بهشتی، نبش دیبای ۹ و شماره تلفن آن ۵۵۴۱۰۳۵۱ است، اظهار داشت: شماره کارت 5047061090002706 و شماره حساب 700797820480 عهده بانک شهر به نام موسسه امدادگران عاشورای کاشان آماده دریافت وجوهات، نذورات و کمک های مردم خیراندیش منطقه کاشان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *