• شناسه خبر : 3589

رعایت استاندارد برچسب گذاری برای کارخانجات فرش اجباری است

رئیس اداره استاندارد کاشان گفت: دریافت مجوز و رعایت مقررات استاندارد برچسب گذاری برای کارخانجات فرش اجباری است و با توجه به نگاه حمایتی برای صادارت این کالا با شرکت ها متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، غلامحسین بخردی در نشست شورای اداری شهرستان کاشان افزود: فراوانی واحدهای تولیدی فرش ماشینی در کاشان و میزان تخلفات صورت گرفته معضلی پیش روی این صنعت می باشد که موحب نارضایتی از مرغوبیت کالای تولیدی و مصرف کننده ها شده است .

وی با بیان اینکه عرقیجات مشمول استاندارد اجباری است، اظهار کرد: سه دسته واحد تولیدی عرقیجات صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی در این شهرستان وجود دارد که بیشترین تخلفات مربوط به واحدهای سنتی است

وی با تاکید بر درج نوع واحد تولیدی رو شیشه عرقیجات افزود: عرق گیری های سنتی حق عرضه کالای خود خارج از محدوده شهرستان را ندارند اما متاسفانه کالا های آنان خارج از محدوده شهرستان مشاهده و توقیف شده اند .

بخردی خاطرنشان کرد: استفاده از سنجش و تایید دستگاه های بازی موجود در بازیخانه ها و پارک ها بر عهده اداره استاندارد است اما متاسفانه اغلب دستگاه های بازی این مجوز و تاییدیه را ندارند که می تواند در آینده مشکلاتی به وجود بیارود.

رئیس ادراه استاندار کاشان از شهرداری ها درخواست کرد قراردادهایی را که با مسوولین دستگاه های بازی در پارک ها منعقد می کنند بیش از یک سال باشد چرا که پروسه تایید و دادن مجوز به آنها توسط اداره استاندار حدود یکسال زمان نیاز دارد.

بخردی با اشاره به گسترش فعالیت اداره استاندارد در زمینه هایی چون آزمایشگاه های مرکزی گمرکات و معیارسنجی فلزات با ارزش تصریح کرد: تبلیغات بدون اطلاع از داشتن مجوز اداره استاندارد در چاپخانه امکان پذیر نیست اما متاسفانه شاهد فعالیت چاپخانه های غیرمجاز هستیم که در این زمینه از اداره فرهنگ و ارشاد تقاضای همکاری برای بررسی این موضوع را داریم.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *