• شناسه خبر : 5482

با ثبت رکورد ۱۴۰ مرکز:

رشد قارچ‌گونه قلیان فروشی در کاشان ادامه دارد

از مضرات و امراض متعدد و مختلف استعمال دخانیات زیاد سخن به میان آمده تا بلکه مردم با خود مراقبتی به فکر سلامت‌شان باشند، اما گمان می‌رود چنان لذتی در همنشینی با قلیان است که هر پیر و جوانی را به سوی خود کشانده و او را مجبور به خرید ادوات شکیل این ابزار استعمال سم خاموش می کند.

همواره به عدم قانونی بودن تبلیغ قلیان تاکید شده، اما آیا خیابانی را در کاشان سراغ دارید که چراغ های چشم نواز تبلیغی با عنوان “دخانیات” و یا با شعارهایی نظیر «۴ تا تنباکو ببر یه بسته ذغال جایزه بگیر!» یا «تنباکو میوه‌ای با طعم های مختلف رسید» را نبینید؟!

باورتان نمی شود؛ اگر به صحبتهای میهمان رادیو کاشان گوش می‌دادید که آماری از قلیان فروشی‌های شهر کاشان می‌گفت، از تعجب شاخ در می  آوردید؛ وقتی از آمار قریب به ۱۴۰ قلیان فروشی در کاشان رونمایی کرد و آنها را بدون مجوز نیز دانست!

این سوال در ذهن هر مخاطبی نقش می‌بندد که مگر برای شروع هر فعالیتی کسب مجوز لازم نیست؟ و مهمتر آنکه مگر جلوگیری از کسب سود با به خطر انداختن سلامتی هزاران جوان کاشانی ضرورت و صاحبی ندارد که این تعداد قلیان فروشی، آنهم در بهترین خیابان ها و با بهترین ویترین ها و تبلیغات در کاشان فعالیت می کنند؟

حال که فریادها برای پیشگیری از افزایش استعمال دخانیات رَه به جایی نبرده و جوان که بماند، زنان و نوجوانان نیز شکار قلیان شده اند، باید صبور بود و دید عرضه بدون ضابطه انواع مواد دخانی و ابزار استعمال آن کِی و توسط کی متوقف می شود و با این مراکز سودسرا و سلامت سوز چه برخوردی خواهد شد.

رشد روزافزون قلیان و دخانیات در کاشان گویای داشتن بازار پرسود و متقاضیانی بیشمار می تواند باشد؛ نگاه تفریح‌گونه به قلیان یک فرهنگ زشت و خود سوز است که ضرورت توسعه زیرساخت های تفریحی را به مسئولان گوشزد می کند، اما سوق دادن مردم با رشد قارچ گونه مراکز قلیان فروشی به سوی این تفریح زشت، یک بی تدبیری و نوعی ولنگاری از سوی متولیان است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *