• شناسه خبر : 4674

همزمان با روز پرستار:

دستگاه ماموگرافی بیمارستان بهشتی کاشان به بهره برداری رسید

همزمان با روز پرستار، دستگاه ماموگرافي مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان با اعتباری بیش از 900 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان صبح روز چهارشنبه اظهار کرد: دستگاه ماموگرافي پيشرفته ديجيتال مطابق با جدیدترین تكنولوژي و به منظور تشخیص زود هنگام بیماری ها و توده های پستان در این بیمارستان نصب و راه اندازي شد.

سید علیرضا مروجی، هزینه خرید، نصب و راه اندازی دستگاه و استانداردسازي فضاي فيزيكي را بیش از 900 میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه و وزارت بهداشت بیان کرد و افزود: هدف از راه اندازي اين دستگاه، افزایش ارائه خدمات با کیفیت به بیماران و شهروندان است.

وی این دستگاه را یکی از پیشرفته ترین دستگاه های ماموگرافی موجود در کشور عنوان کرد و تصریح کرد: شایع‌ترین بیماری در بین زنان، بیماری سرطان سینه است که با راه اندازی این دستگاه می‌توان با تشخیص به موقع از این بیماری پیشگیری و اقدامات لازم را انجام داد.

دکتر مروجی،  روش تصويربرداري ماموگرافي را  به عنوان يكي از مهم ترين شيوه هاي تشخيص به موقع و مبارزه با سرطان پستان دانست و گفت: این روش شامل انجام راديوگرافي از بافت نرم پستان به منظور ارزيابي توده ها، ضايعات و در نهايت شناسايي سرطان پستان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه هر اقدامی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و یا تشخیص زود هنگام کمک به رشد و سلامت جامعه می‌باشد، گفت: انجام ماموگرافی برای زنان بالای ۴۰ سال هر دو سال یکبار ضروری و در تشخیص به موقع و راه ‌های پیشگیری و درمان بسیار حائز اهمیت است.

مروجی خاطرنشان کرد: درمانگاه تخصصی بیماری های پستان مرکز آموزشی درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان، روزهای سه شنبه با حضور اساتید مجرب این رشته آماده ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می باشد تا ضمن ویزیت، انجام ماموگرافی و تشکیل پرونده ، نسبت به کنترل مداوم و مرتب بیماران انجام گیرد.

همچنین به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار با حضور جمعی از مدیران و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از  ۳۵ پرستار بیمارستان بهشتی کاشان تجلیل کردند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *