• شناسه خبر : 7316

اهل کاشانم گزارش می دهد؛

درخواست عاجزانه کادر بهداشتی درمانی بیمارستان بهشتی کاشان از شهروندان کاشانی

کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان به عنوان جهادگران خط مقدم و حافظان سلامتی از شهروندان کاشانی درخواست عاجزانه برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک برای عدم ابتلا به کرونا کردند.

اسفند و فروردین گذشته شب ها و روزهای تلخی را بر مردم کاشان گذراند. شیوع گسترده ویروس کرونا و حجم زیاد مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان به مانند یک شوک عجیب زندگی جاری همه کاشانی ها را تحت تاثیر قرار داده بود.

بعد از آن ایام پر از اضطراب با فروکش کردن تب شیوع این ویروس و بی تفاوتی برخی از یک طرف و بازگشایی های گسترده از طرف دیگر سر و کله این ویروس با شکل و شمایلی جدید و با قدرت سرایت بیشتر از قبل مجددا در سطح شهر پیدا شده است که توجه جدی رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را از طرف مردم طلب می کند.

پرستاران و کادر بهداشتی و درمانی نظام سلامت به عنوان رزمندگان خط مقدم مبارزه با شیوع این ویروس در حال خدمت بوده و هستند که در این راه منطقه کاشان دو شهید دکتر مجید فرهاد و پرستار محسن خادم را نیز در راه امنیت سلامتی مردم تقدیم ایران اسلامی کرده اند.

و حال با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در منطقه کاشان اعضای کادر بهداشتی درمانی نظام سلامت کاشان از مردم تقاضای عاجرانه دارند که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات به خصوص مجالس عروسی و مهمانی و عزا قطع کننده شیوع این ویروس منحوس در جامعه باشند.

یکی از مهمترین دلائل شیوع کرونا در موج دوم حضور خانواده ها در تجمعات به خصوص مراسم های عزا، عروسی و مهمانی هاست

سوپروایزر بیمارستان شهید بهشتی کاشان در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه بسیاری از پرستاران و همکاران درمانی و بهداشتی بیمارستان همچنان به عشق و محبت به مردم در حال خدمت هستند، اظهار داشت: از همشهریان کاشانی تقاضامندیم با رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در مراسم های عروسی و مهمانی و عزا پاسخ شایسته ای به زحمات کادر بهداشتی و درمانی بدهند.

وی با بیان اینکه تعداد کثیری از همکاران پرستار در بخش های مختلف مبتلا به کرونا شده اند، ابراز داشت: پرستاران و پزشکان حتی بعد از ابتلا به کرونا و بهبودی برای درمان دیگر بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خود را اهدا کرده اند.

درخواست عاجزانه کادر بهداشتی درمانی بیمارستان بهشتی کاشان از شهروندان کاشانی

اشرف جمالدار با اشاره به بهانه برخی از همشهریان که عدم استفاده از ماسک را به دلیل گرمی هوا می دانند، تصریح کرد: این عده از شهروندان باید توجه کنند که اعضای کادر درمانی و بهداشتی در شیفت های هشت ساعت و یا حتی بیشتر ماسک به صورت و دستکش به دست، لباس های گان پلاستیکی را هم پوشیده و علاوه بر تحمل گرمای هوا مشغول انجام وظیفه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین دلائل شیوع کرونا در موج دوم حضور خانواده ها در تجمعات به خصوص مراسم های عزا، عروسی و مهمانی هاست، خاطرنشان کرد: یکی از همکاران من با درک این مسائل مراسم عروسی دختر خود را با وجود رزرو سالن و پرداخت هزینه های آن و همچنین دیگر هماهنگی های انجام شده لغو کرد که این فرهنگ باید در بین مردم گسترش یابد.

ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان شهید بهشتی از خیلی مراکز دیگر درمانی کشور مناسب تر است

سوپروایز بیمارستان شهید بهشتی کاشان با اشاره به اینکه ارائه خدمات به بیماران در بیمارستان شهید بهشتی از خیلی مراکز دیگر درمانی کشور مناسب تر است، بیان داشت: متاسفانه در فضای مجازی صحبتهای غیرواقعی زیادی برای بیمارستان زده می شود که این صحبتها غیرمنصفانه و خارج از واقعیت است.

وی افزود: از مردم تقاضامندیم برای سلامتی خود و خانواده و همچنین برای کمک به کادر بهداشتی و درمانی بیمارستانها در مبارزه با کرونا حتما از ماسک استفاده کنند، در مراسم های تجمعی مثل عروسی و مهمانی و عزا شرکت نکنند، در بیرون از منزل فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به طور مرتب دست های خود را با آب و صابون شستشو دهند.

پرستاری که با وجود دو بار ابتلا به کرونا پلاسمای خود را برای بهبود بیماران بدحال کرونایی اهدا کرد

کارشناس فوریت‌های پزشکی مرکز اورژانس 115 کاشان نیز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه پرستاران و پزشکان خسته شده اند، گفت: این خستگی باعث نشده است که پرستاران و پزشکان در ارائه خدمات به بیماران کوتاهی کنند و هنوز با همان قدرت و مثل قبل در مبارزه با کرونا فعال هستند.

وی با بیان اینکه هم اواسط اسفندماه و هم اواسط خردادماه به ویروس کرونا دچار شده است، تاکید کرد: با وجود دو بار ابتلا به کرونا و به دلیل فوریت و ضرورت بیمارستان شهید بهشتی کاشان به پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی پلاسمای خون خود را بعد از حدود یکماه از ابتلای مرتبه دوم به کرونا اهدا کردم و از عموم شهروندانی که پیش از این مبتلا به کرونا و بهبود یافته اند تقاضامندیم که انها نیز پلاسمای خود را اهدا کنند.

فرهاد بابایی کاشانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا شدت گرفته و مجددا پرستاران و پزشکان در معرض ابتلا به این ویروس هستند، ادامه داد: مردم با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک ضمن حفظ سلامت و تندرستی خود و دیگران می توانند کمک بزرگی هم به کادر بهداشتی و درمانی نظام سلامت بکنند.

استرس و اضطراب فرزندان و خانواده اعضای کادر بهداشتی و درمانی را تمام کنیم

وی تاکید کرد: فرزندان و خانواده پرستاران و پزشکان و دیگر اعضای کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان در این ایام بیشترین استرس و اضطراب را از ابتلای والدین یا خواهر و برادران خود به ویروس کرونا دارند که امیدواریم با همکاری مردم به زودی ریشه این ویروس منحوس خشکانده شود.

این کارشناس فوریت های پزشکی مرکز اورژانس 115 کاشان خاطرنشان کرد: خدمت به مردم وظیفه همه ما پرستاران و پزشکان است و به این موضوع نیز افتخار می کنیم و امیدواریم مردم نیز با رعایت مسائل بهداشتی و قطع شیوع کرونا ما را در ارائه خدمات بیشتر یاری کنند.

بی تفاوتی مردم نسبت به کرونا یک اشتباه آشکار و استراتژیک برای مبارزه با این ویروس است

یکی دیگر از پرستاران بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: مهمترین درخواست ما از مردم عدم حضور در تجمعات است.

وی با اشاره به اینکه حضور در تجمعات به خصوص مراسم های عروسی و عزاداری به یکی از مهمترین دلایل شیوع ویروس کرونا در بین مردم تبدیل شده است، ابراز داشت: متاسفانه بر خلاف تمام توصیه ها هنوز یک عده این کمترین درخواست اعضای کادر بهداشتی و درمانی را رعایت نکرده و سبب ابتلا به کرونا برای خود و در برخی از موارد متاسفانه دیگر اعضای خانواده و دوستان خود را نیز مبتلا کرده اند.

حامد زمانی بی تفاوتی مردم نسبت به کرونا را یک اشتباه آشکار و استراتژیک برای مبارزه با این ویروس دانست و تصریح کرد: حضور مداوم کادر بهداشتی و درمانی در بیمارستانها و دوری آنها از خانواده به دلیل احتمال ابتلای دیگر اعضا به کرونا پرستاران و پزشکان را در شرایط روحی و جسمانی متفاوتی قرار داده است.

اعضای کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از جان برای مداوای بیماران کرونایی مایه می گذارند

وی با اشاره به اینکه اعضای کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از جان برای مداوای بیماران کرونایی مایه می گذارند، خاطرنشان کرد: از مردم هم می خواهیم با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک پاسخی شایسته به این فداکاری پرستاران و پزشکان و دیگر اعضای کادر بهداشتی و درمانی بدهند.

انجام وظیفه عاشقانه و نه از روی وظیفه ی کادر بهداشتی و درمانی نظام سلامت ایارن

اعضای کادر بهداشتی و درمانی نظام سلامت کاشان بی وقفه و با تمام وجود در حال فعالیت برای درمان بیماران کرونایی هستند. فعالیتی که نه فقط از روی وظیفه بلکه عاشقانه است و همین تفاوت کادر بهداشتی و درمانی ایران با سایر نقاط جهان باعث شده است که این ویروس منحوس تاکنون نتوانسته است اراده و صلابت آنها را متزلزل کند.

مردم به خصوص همشهریان و شهروندان کاشانی می توانند با رعایت حداقل های بهداشتی بزرگترین کمک را به رزمدگان خط مقدم سلامت ایران داشته باشند.
یکی از مهمترین دستورالعمل ها در این خصوص استفاده از ماسک و عدم حضور در مراسم های عروسی و مهمانی و عزاست که مورد تاکید تمام کارشناسان نظام سلامت ایران و جهان است.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دستها با آب و صابون موارد دیگری است که ما نباید با بی توجهی و بی تفاوتی از کنار آن بگذریم.

و اما مدیران و مسئولین نیز در قبال این قشر زحمتکش و مدافعین سلامت باید وظائف خود را به خوبی انجام دهند. تامین مالی و پرداخت به موقع و کامل پاداش این بزرگواران کمترین انتظار مردم از مسئولین در پاسخ به فداکاری اعضای کادر بهداشتی و درمانی است.


    حشمت الله فعله گری
    (0) (0)

    حشمت الله فعله گری

    آگوست 6, 2020

    افرادی چون من که یکساله بیکاروبدون هیچ درآمدوهیچ پوششی توان مخارج روزمره مان راهم نداریم بازهم چندین بار برای گرفتن ماسک معمولی به داروخانه خیابان کارگرمراجعه کردم اما صبح رفتم گفتندبعدازظهر،بعدازظهرمیرفتم میگفتندصبحهاداریم

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *