• شناسه خبر : 7876

توسط برخی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفت؛

حذف رسانه های کاشان از پوشش اخبار سفر معاون وزیر بهداشت به کاشان

حدود هفت ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و منطقه کاشان می گذرد. در همان روزهای اولیه ابتدای شیوع این ویروس در جلسه ای که در فرمانداری کاشان با حضور مسئولین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اهالی رسانه کاشان برگزار شد، از همان روزهای اولیه رسانه های کاشان برای انتقال صحیح اخبار به مردم و اطلاع رسانی به موقع دست همکاری به مدیران دانشگاه دراز کردند.

از آن روزها بیش از هفت ماه می گذرد ودر این مدت هفت ماه رسانه های شهر خوشبختانه امتحان خود را به خوبی در وعده ای که داده بودند پس دادند.
از سویی دیگر متاسفانه برخی مدیران و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان در پاسخ به رسانه های کاشان به جای رفتار صادقانه متاسفانه رفتاری نه چندان شایسته داشتند.

سفر معاون وزیر بهداشت به کاشان

از آمارهای ضد و نقیض و عدم پاسخگویی برخی سوالات و ابهامات گرفته تا رفتارهای دوگانه با اهالی رسانه که در این مدت از جان خود برای اطلاع رسانی صحیح به مردم مایه گذاشتند.

نمونه ای از این رفتارها را می توان در شکایت از یکی رسانه های قدیمی شهر مثال زد که به دلیل انتشار نظر و یادداشت یکی از شهروندان همین شهر مورد بی مهری مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار گرفت.

از سویی دیگر امروز شاهد سفر معاون وزیر بهداشت به شهرستان کاشان بودیم. در دعوتنامه ارسالی از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان رسانه ها فقط برای نشست خبری امروز عصر معاون وزیر دعوت شده بودند و این در حالی است که صبح امروز که به گفته یکی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان هیچ خبرنگاری دعوت نبود، اخبار آن بر روی خروجی برخی از خبرگزاری ها قرار گرفت!

کسی بر حضور خبرنگار این رسانه ها در مراسم های صبح امروز ایرادی ندارد چراکه آنها فعالیت و رسالت خود را انجام می دهند ولی باید از مدیران دانشگاه علوم پزشکی باید پرسید علت این انتخاب گزینشی چه بوده است؟! این حذف برخی خبرنگاران برای تحت پوشش قرار دادن اخبار معاون وزیر چیست؟! این رفتارهای تناقض آمیز نشات گرفته از کدام جایگاه است که اینگونه یک بام و دو هوا با رسانه ها برخورد می کنید؟!

مدیران محترم دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید توجه داشته باشند که انتخاب گزینشی اهالی رسانه برای پوشش اخبار آن هم در شرایطی که در این بحران، اطلاع رسانی صحیح از اخبار و رویدادها توسط رسانه ها می تواند نقش موثری در مبارزه با کرونا داشته باشد؛ نتیجه ای غیر از انباشته شدن ابهامات در این مقوله برای مردم و اهالی رسانه ندارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *