• شناسه خبر : 8882

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

حدود ۳۰ درصد بیماران بستری در منطقه کاشان بدحال هستند/ وضعیت نارنجی شکننده و خطرناک است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم سیدعلیرضا مروجی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نارنجی کاشان در شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: حدود ۳۰ درصد بیماران بستری کرونایی در منطقه کاشان در حال حاضر بدحال هستند و این در حالی است که در شروع اپیدمی ویروس کرونا در اسفندماه حدود ۱۰ الی ۱۲ درصد بیماران بستری بدحال بودند.

وی با بیان اینکه وضعیت نارنجی کنونی بسیار شکننده و خطرناک است، ابراز داشت: هرگونه بی تفاوتی و عادی انگاری اوضاع توسط مردم می تواند نتایج فاجعه آمیزی در بر داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه در منطقه کاشان با تدابیر اندیشیده شده طی یک ماه گذشته میزان افراد فوت شده بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در هفته اول آذرماه نسبت به هفته آخر آبان، ۱۶ درصد کاهش و در هفته دوم آذرماه نسبت به هفته آخر آبان ۱۰ درصد کاهش داشته ایم، تصریح کرد: میزان بستری بیماران مبتلا به کرونا نیز در منطقه کاشان حدود ۷۰ درصد کاهش یافته‌است.

وی با اشاره به اینکه شاخص تعداد بیماران بستری با تست مثبت بیماری کووید۱۹ در هر ۱۰۰هزار نفر در منطقه کاشان در هفته سوم آبان ماه ۶۴ بوده است، بیان داشت: خوشبختانه این شاخص در هفته دوم آذرماه به ۲۰ نفر رسید که امیدواریم به همکاری مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باز هم شاهد کاهش این شاخص باشیم.

مروجی افزود: تا زمانی که وضعیت کاشان سفید نشود خطر همچنان باقی است و لازم است که اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسئولین انجام شود.


 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *