• شناسه خبر : 14192

حادثه مدرسه طاهرآباد، نتیجه در حاشیه امن بودن مدیرانی که پاسخگو نیستند

پایگاه خبری اهل کاشانم- یکی از تئوریسن های سیاسی در برهه ای از زمان اعتقاد داشت و لابد حتما دارد که مردم ایران [و از جمله کاشان] مردم‌ آینده هستند نه مردم گذشته و این یعنی که مردم دلخوش به وعده وعیدها هستند نه گذشته و کارنامه گذشته افراد و بالاخص سیاسیون و مدیران و مسئولان.

کاشان هم مطمئنا از این قاعده مستثنی نیست و مدیران محلی آن انگار از تمام مهارت های مدیریتی فقط وعده دادن و حرف زدن را خوب بلدند.

در گذر از این وعده ها و حرف و حرف و حرف هایی که آقایان مدام ورد زبان دارند، پاسخگویی به رسانه ها و افکار عمومی درباره عملکرد چند ماهه و چند ساله را کاملا به ورطه فراموشی خودخواسته سپرده اند تا مبادا پایه های صندلی و میز ریاست آنها متزلزل شود.

اصلا از مثلا تشنگی خدمت و نه شیفتگی قدرت آنها بگذریم این سوال مطرح است که با چه پشتوانه هایی این مدیران هر کاری که به قول معروف دلشان بخواهند تصمیم می گیرند و انجام می دهند کک شان هم نمی گزد.

امروز همه خبر مسمومیت تعدادی از دانش آموزان و کادر یکی از مدارس دخترانه کاشان را شنیدیم. اتفاقی که در هر کجای دنیا می افتاد و اینگونه جان یک دانش آموز به خطر می افتاد مدیران و مسئولین مربوطه در آن شهر حداقل به احترام افکار عمومی اگر از سمت خود استعفا می دادند پاسخگو و عذرخواهی می کردند ولی در کاشان فکر می کنید چه شد؟!

آقای مقنی رییس اداره آموزش و پرورش کاشان به راحتی جلو دوربین صداوسیما ظاهر می شود و می گوید این مدرسه مجهز به پکیج و شوفاژ بوده است ولی در دست تعمیر بوده است.

از این بگذریم که حدود ۲۰ ماه است و مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده است و فقط چند روزی است که به اعتقاد ما در پی یک تصمیم اشتباه بازگشایی شده است، ولی با این وجود آیا با وجود گذشت سه ماه از فصل پاییز آیا امکان تعمیر در این مدت وجود نداشته است که آقای مقنی به عنوان رییس آموزش و پرورش کاشان حال اینگونه سخن می‌راند.

اما این نکته هم برای آقای مقنی قابل ذکر است این حادثه دیگر مثل جذب بی ضابطه برخی از معلمان طرح خرید خدمتی نیست که با سکوت و عدم پاسخگویی به افکار عمومی و مردم کاشان و با بی توجهی کامل به دغدغه های والدین دانش آموزان که فرزندان دسته گل خود را به مجموعه تحت مدیریت شما سپرده اند، از آن فرار کنید.

آقای مقنی؛
اتفاقی که امروز در این مدرسه دخترانه افتاد و خوشبختانه به خیر گذشت فردا و فردا روزی ممکن است برای خواهر و برادر و یا یکی از بستگان نزدیک من نوعی رخ بدهد و حتی ممکن است با حوادث ناگوارتری همراه باشد آنوقت چه کسی جواب پدر و مادر این دانش آموزان را می دهد؟!
شما یا آقایانی که با وجود تمام معضلات و مشکلاتی که در مدیریت آموزش و پرورش کاشان می افتد هنچنان پا را در یک کفش نگاه داشته اند و بی پروا از شما و تمام تصمیمات و اقدامات و فعالیت های نسنجیده شما دفاع می کنند؟!

اینکه به راحتی با توجیه و دلیل تراشیدن سعی دارید از این موضوع به راحتی عبور کنید، آیا چیزی جز دهن کجی به دغدغه های مردم و والدین دانش آموزان کاشانی است؟

آقای مقنی؛
شما خود پدر هستید آیا برای خود میپسندی که فرزندت را به مدرسه ای بفرستی که کمترین شرایط را برای فراهم آوردن شرایط گرمایی طی این سالها نداشته است به نحوی که به گفته والدین این کودکان این معضل نه مربوط به امروز و دیروز بلکه سالها هست که با آن مواجه هستند؟!

درست است که اتفاق و حادثه خبر نمی کند ولی بر این باور هستیم که بسیاری از این حوادث با کمی مدیریت میدانی و دلسوزی و پیگیری قابل پیشگیری است ولی چه می شود کرد که عده ای انگار مسئولیت های اجرایی را با شرکت های سهامی اشتباه گرفته اند و برای نیل به اهداف شخصی و گروهی حال و آینده خود و اطرافیانشان چشم به روی همه سوءمدیریت ها می بندند تا به اصلاح نفر خودشان همچنان بر اریکه و مسند قدرتی که ماحصل تلاش و مجاهدت هزاران شهید عزیز است، تکیه بزنند و برایشان مهم نباشد که بر این مردم بیچاره چه می گذرد!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *