• شناسه خبر : 3761

جوابیه آبفا کاشان به پایگاه خبری اهل کاشانم

در پی انتشار یادداشتی با عنوان "شهر زیر آب، آبفا در خواب"در تاریخ 16 آبان در پایگاه خبری اهل کاشانم، مدیر دفتر و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب کاشان با ارائه توضیحاتی جوابیه ای ارسال کرد و در پایان توضیحات گفته است حق شکایت از پایگاه خبری اهل کاشانم را دارد.

پایگاه خبری اهل کاشانم جوابیه ارسالی شرکت آبفا کاشان را به صورت کامل منتشر کرده و قضاوت را به خوانندگان واگذار می کند.

جریان مستمر آب حاصل تلاش‌ شبانه‌روزی آبفا است

خط انتقال 400 خیابان طالقانی در عصر روز تعطیل چهارشنبه دچار حادثه شد. تیم امداد و حوادث آبفا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شد و اقدام به رفع حادثه کرد. در کنار تلاش فوری و بی‌وقفه کارکنان آبفا برای رفع حادثه، آب منازل محدوده‌ی محل حادثه برای لحظه‌ای قطع نشد و شهروندان محترم مثل همیشه از جریان مستمر آب شهری برخوردار بودند.

پایگاه خبری اهل کاشانم در گفت و گو با مدیر امور آبفای کاشان به بررسی دلایل حادثه پرداخته و آن را منتشر کرده است. پس از آن در یادداشتی با عنوان «شهر زیر آب، آبفا در خواب» به مخاطب القا کرده که شرکت آب و فاضلاب کاشان در مواجهه با حوادث منفعل است و تدبیر لازم برای پیشگیری از حوادث را به خرج نداده است. پس از آن گفته است آبفا با پول‌هایی که از طریق قبوض آب می‌گیرد چکار کرده یا کجا می‌رود؟ طرح این مباحث ناشی از عدم اطلاع و ناآگاهی نویسنده است چه بسا با یک تماس با مسئولین این شرکت یا حضور در شرکت آب و فاضلاب کاشان به راحتی از کلیه جوانب موضوع اطلاع کسب کرده و یک طرفه به قاضی نمی‌رفت.

خطوط انتقال و شبکه‌های توزیعِ آب یک سیستم پویا و فعال است. سازه‌ها و زیرساخت‌های آب و فاضلاب بر خلاف بسیاری از سازه‌های عمرانی، نیازمند توجه و پشتیبانی لحظه‌ به لحظه‌ است. همه‌ی این‌ها مستلزم اعتبارات و تلاش شبانه‌روزی کارکنان است. عملکرد شرکت آب و فاضلاب کاشان طی سال‌های متمادی نشان از آن دارد که آبفا ضمن حفظ و پشتیبانی تاسیسات و زیرساخت‌ها، در برنامه‌های توسعه‌ای نیز همواره پیشگام بوده و تلاش کرده است رضایت مشترکین را با جریان مستمر آب شرب سالم و بهداشتی در جای‌جای شهر به دست آورد.

مردم از طریق قبوض آب‌بها تنها 30 درصد هزینه‌های تمام‌شده آب را پرداخت می‌کنند و مابقی به طرُق مختلف از اعتبارات متمرکز وزارت نیرو تأمین می‌گردد. قیمت فروش آب شرب مشترکین به طور متوسط برای هر مترمکعب 500 تومان است در صورتی که قیمت تمام‌شده بیش از 1500 تومان برای هر مترمکعب است. با این وجود شرکت آب و فاضلاب کاشان همواره به دنبال اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی است. تاکنون با استفاده از اعتبارات متمرکز وزارت نیرو بخش قابل توجهی از شبکه‌های فرسوده شهر اصلاح و بازسازی شده است که نمونه بارز آن اصلاح و بازسازی 25 کیلومتر خط انتقال نابر به کاشان، اصلاح شبکه آب خیابان 22 بهمن، اصلاح و بازسازی بخشی از شبکه توزیع آب در خیابان کمربندی و دیگر نقاط شهر است.

تفاوت معنادار قیمت تمام‌شده و فروش آب همواره به عنوان چالش‌ جدی سد راه اصلاح شبکه و توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب است با این وجود دولت برای کم کردن فشار ناشی قیمت واقعی آب بر شهروندان به خصوص طبقه متوسط و ضعیف همواره تلاش کرده است مابه‌التفاوت این مبلغ را به صورت کمک‌های مالی و اعتباری تأمین کرده تا آب سالم و بهداشتی با کم‌ترین قیمت ممکن در اختیار همگان قرار گیرد.

در پایان یادآوری می‌شود روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب کاشان همواره پاسخ‌گوی شهروندان و اصحاب محترم رسانه است. انتظار دارد پیش از آن که مطلبی از سوی رسانه‌ها منتشر شود با تماس یا مراجعه به روابط عمومی شرکت توضیحات لازم را پیوست مطالب خود نموده و منتشر کنند. هماهنگی و همگرایی فعالین و اصحاب رسانه با روابط‌ عمومی شرکت آب و فاضلاب کاشان کمک خواهد کرد ضمن اطلاع‌رسانی سریع و به موقع از انتشار اطلاعات ناقص و اشتباه پیشگیری شود.در خصوص حادثه مذکور نیز شرکت آب و فاضلاب کاشان ضمن پاسخگویی صریح و شفاف این حق را برای خود محفوظ می‌داند مسائل مطرح شده در مطلب مذکور را از طریق مراجع حقوقی، نظارتی و قضایی پیگیری کند.

 

یادداشت منتشر شده توسط پایگاه خبری اهل کاشانم را لینک (اینجا) بخوانید.


    شهروند کاشونی
    (0) (0)

    شهروند کاشونی

    نوامبر 12, 2019

    چقدر روابط عمومی ابفا از خودش تعریف کرده و اسمون ریسمون بافته چه خبره بابا یه کم از ژاپنیها عذرخواهی کردن و قبول اشتباه رو یاد بگیرین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *