• شناسه خبر : 13870

توضیحات دیرهنگام میراث فرهنگی کاشان درباره خانه‌ای که باران آن را آشکار کرد

سرانجام میراث فرهنگی کاشان، دو روز پس از آشکارشدن یک خانه قدیمی در کاشان و انتشار کلیپ آن در «اهل کاشانم» و بازتاب گسترده در رسانه های داخلی و خارجی، در خصوص آن توضیحاتی را ارائه داد.


به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مهران سرمدیان رییس اداره میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در محل تسطیح شده در تصاویر که چند سالی است از آن به عنوان پارکینگ محلی استفاده می شود، قبلا خانه ای مخروبه و قدیمی وجود داشته است که از سوی مالکان رها شده و به آن رسیدگی نمی شد.

سرمدیان اظهار داشت: با توجه به ریزش بسیاری از سقفها و ترک خوردگی دیوارهای باقی مانده و احتمال ریزش دیوار در کوچه مجاور، مورد اعتراض و پیگیری اهالی و همسایگان قرار داشت.

سرمدیان با بیان اینکه با توجه به احتمال بروز خطر و پس از صدور اخطارهای مکرر به مالک و پیگیری قانونی از طریق تبصره ۱۴، شهرداری کاشان نسبت به تخریب و برچیدن آوار باقیمانده این بنای قدیمی مخروبه اقدام نمود تصریح کرد:اتاق زیر زمین کوچک مشهود در تصاویر مربوط به خانه ویرانه قدیمی موجود در این مکان بوده است که هنگام تسطیح به علت خرابی بیش از حد بنا و آوار زیاد موجود در محل قابل مشاهده نبوده و در هنگام تسطیح این مکان به شکل سالم در زیر سطح زمین باقی مانده بوده که در اثر بارندگی ممتد چند روز اخیر کاشان سقف آن سست و دچار ریزش ناگهانی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی کاشان اظهار داشت: این موضوع در این گونه بافتهای تاریخی اتفاق نادری نیست و فرو ریزش سطح معبر یا بایره‌هایی که در گذشته تسطیح شده‌اند هرچند بسیار کم ولی در گذشته در مکانهای دیگری در اثر بارندگیهای سنگین، آسیب دیدن لوله‌های شبکه انتقال آب و غیره اتفاق افتاده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *