• شناسه خبر : 16093

دادستان کاشان:

تبدیل زندان کاشان به مرکز معتادان متجاهر مصوبه قانونی دارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کاشان با بیان اینکه تبدیل زندان قدیم شهر به مرکز نگهداری معتادان متجاهر بر اساس مصوبه قانونی است، گفت: این نوع مراکز در اصفهان و فلاورجان نیز وجود دارد و مصوبه شده تا در کاشان نیز چنین مرکزی وجود داشته باشد.

روح الله دهقانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم افزود: ایجاد این مرکز در کاشان طرح توجیهی دارد زیرا زندان قدیم شرایط ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر را دارد ولی چنین مکانی در خارج از شهر وجود ندارد و برای ایجاد آن باید میلیاردها تومان هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید از واقعیت فرار کرد، تصریح کرد: افرادی که در مرکز نگهداری می‌شوند با دستور دادستان وارد و با دستور دادستان خارج می‌شوند و مرکزی نیست که رفت و آمدی داشته باشند

دادستان کاشان در ادامه گفت: مراجع که برای موضوعات تخصصی می‌خواهند اظهار نظر کنند حتما نظرات تخصصی را بگیرند اما متاسفانه نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه هشت مرکز ترک اعتیاد خصوصی در کاشان وجود دارد، ابراز داشت: حدود 350 معتاد در این مراکز تحت درمان هستند و هزینه‌های درمان خود را شخصا پرداخت می‌کنند در حالی که با ایجاد این مرکز هزینه‌های درمان این افراد از سوی دولت پرداخت می‌شود و امکانات و افراد متخصص نظیر پزشک، روانشناس و غیره نیز در این مرکز در کنار مددجویان هستند.

دهقانی با اشاره به پراکندگی معتادان در سطح شهر کاشان گفت: ما کمپ ترک اعتیاد بانوان در کاشان نداریم و این موضوع بدین معنی نیست که خانم معتاد نداریم و به هر حال در شهر وجود دارند و امکان انجام رفتارهای پرخطر وجود دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *