• شناسه خبر : 12726

تاریخچه استقلال( تاج) در کاشان

شعبات باشگاه تاج استقلال در سال ۱۳۴۲
رئیس باشگاه تاج کاشان، سروان یاسمی است
سروان یاسمی فرمانده وقت ژاندارمری و مدیر باشگاه تاج کاشان نفر پنجم ایستاده از سمت چپ.
جواد مقامی‌نژاد پیشکسوت دومیدانی کاشان می‌گوید: من جزء اولین کسانی بودم که باشگاه استقلال( تاج سابق) را در کاشان راه اندازی کردم، دفتر اولیه آن در میدان درب عطا ابتدای خیابان راه آهن فعلی بود و سروان یاسمی که فرمانده ژاندارمری کاشان بود به ریاست باشگاه استقلال کاشان منصوب شد.


جراید در سال ۱۳۴۷ از کلنگ زنی سالن ورزشی تاج کاشان( تختی) خبر داد. اولین سالن ورزشی تاریخ کاشان که روانشاد حاج سیدمحمود لاجوردی_ فعال اقتصادی خوشنام کاشانی_آن را با هزینه بیش از ۶ میلیون ریال و ظرف یک سال احداث کرد.


تاجی والیبالیست با لهجه کاشانی و جواد محتشمیان گزارشگر معروف و عضو تیم والیبال تاج


در کاشان متولد شد و از دوومیدانی و پرش سه گام شروع کرد و بعد به والیبال رسید. وقتی اوایل دهه ۵۰ در والیبال دانشگاهی اوج گرفت، در تور تاجی‌ها افتاد. اد کسی نیست جز جواد محتشمیان که به رغم سالها دوری از کاشان، هنوز نتوانسته با لهجه اصیلش خداحافظی کند از دوومیدانی و شاگردی استاد جواد مقامی‌نژاد در اواخر دهه ۴۰ شروع کرد اما عاقبت از والیبال و پوشیدن پیراهن یکی از دو تیم سرشناس پایتخت سردر آورد. او را در این تصویر شماره ۶ تیم والیبال تاج “استقلال” در ردیف نشسته می‌بینیم. در جام پاسارگاد- لیگ والیبال قبل از انقلاب_ سال‌ها برای تاج بازی کرد. جواد محتشمیان بعد از انقلاب، به همراه احمد خجسته زوج گزارشگری والیبال در صدا و سیما بودند.


دیدار تاج امیرکبیر کاشان_ آذر ماه ۱۳۵۴_ استادیوم چهل جریب کارشان
این بازی به مناسبت یادبود و بزرگداشت مرحوم دکتر بیگلری از ورزشکاران فوتبالی اسبق کاشان برگزار شد.

ایستاده از راست: اکبر براتی، جواد مدیحی، مرحوم اسماعیل صحرایی، حسن فدایی، مرتضی رهبری، زنده یاد حسین سخنور، محمد مشرقی، مرحوم محمد مهیاری “سرپرست”

نشسته از راست: عباس کهکشانی، مرحوم حسین فدایی، مرتضی حلی، علی معصومی، رحمت حیدری، حسن آرمیده


گلزنی ناصر حجازی برای استقلال در کاشان
سال ۱۳۶۱ و در دیدار دوستانه استقلال تهران در کاشان آبی‌ها در حالی برابر میزبان خود( پاس آزاد) ۶_۱ به برتری رسیدند که زنده یاد ناصر حجازی گلر و کاپیتان این تیم در خط حمله موفق به گلزنی شد‌.


بازی دوستانه استقلال در کاشان_پاس آزاد ۱_۶ استقلال
پاس آزاد کاشان در این بازی در حالی با نفراتی همچون محسن آب رحیمی، حسین حیدریان، مرحوم حسن یوسف زاده، محی‌الدین مسئله، محمد شمالی، محمود کریم‌زاده، ابوالفضل طاهری، رضا مازندرانیان، مسعود شیرازی، مرتضی گلی‌زاده، محمد طاهری، حسین ولایتی “سرپرست” و حسین آب‌رحیمی “مربی” به میدان آمد که در آن سوی زمین استقلالی‌ها با مرحوم حجازی در خط حمله، مرحوم رضا احدی، شاهین و شاهرخ بیانی، مهدی فرد علی‌نیا، رضا نعلچگر، خاکسار تهرانی، پرویز مظلومی، عبدالعلی چنگیز و اصغر حاجیلو روز پر گلی را در زمین چهل جریب کاشان سپری کردند.


تیم فوتبال استقلال تهران در ۱۹ خرداد ۱۳۷۹ و سرمربیگری منصور پورحیدری نیز به کاشان آمد، استقلال که قبل از شروع فصل و برای بازی خداحافظی مجید رهبرنژاد به دیدار تیم استقلال کاشان آمده بود ۵_۰ به برتری رسید، این آخرین حضور تیم فوتبال استقلال تهران در کاشان آمده بوده‌است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *