• شناسه خبر : 4932

به هوش آمدن دختر 12 ساله نوش آبادی پس از 41 روز کما

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان، از نجات جان دختر 12 ساله نوش آبادی پس از 41 روز کما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، محمدرضا شریف با بیان اینکه این بیمار به علت بیماری آنفولانزا در کما بود، افزود: بیمار با تشنج و هوشیاری پایین در تاریخ 10 آذر در بیمارستان سیدالشهدا آران وبیدگل پذیرش شد که بعد از 40 دقیقه احیا قلبی ریوی و بررسی های تشخیصی، میوکاردیت ناشی از آنفولانزا مطرح گردید که برای انجام اقدامات درمانی بعدی و در حالی که بیمار در حالت کما به سر می برد ، جهت ادامه روند درمان به بخش آی سی یو قلب بیمارستان بهشتی کاشان منتقل شد.

وی با اشاره به تلاش های کادر پزشکی و پرستاری بخش های اورژانس و آی سی یو قلب تصریح کرد: حال عمومی بیمار پس از 41 روز مساعد و با نظر پزشک معالج و پزشکان بیهوشی و قلب و عروق، دستگاه های تنفسی از وی جدا شد.

شریف، به انجام بیش از 50 مورد مشاوره های مختلف پزشکی از قبیل مغز و اعصاب، بیهوشی، قلب، اطفال، داخلی، ریه، عفونی، گوارش، کلیه، جراحی، پوست، تغذیه و پزشکی قانونی، توسط پزشکان این مرکز برای این بیمار اشاره کرد.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان ادامه داد: این بیمار تا بهبودی کامل، در بخش آی سی یو قلب تحت نظر خواهد بود.

وی درباره این بیماری یادآور شد: آنفولانزا بیماری واگیردار است که به وسیله نوعی ویروس ایجاد می‌شود؛ بیماری آنفولانزا در فصول سرد سال و به‌خصوص در پاییز شیوع پیدا می‌کند.

شریف خاطرنشان کرد: این بیماری حاد تنفسی به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد و معمولا طی مدت چند روز بهبود پیدا می کند ولی به ندرت میتواند عوارض قلبی و عصبی جدی و تهدیدکننده حیات بدنبال داشته باشد.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *