• شناسه خبر : 14624

به شدت به همه گروه‌های خونی نیازمندیم، اهدای یک واحد خون جان سه نفر را نجات می‌دهد

محمدرضا ذیلایی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به افزایش مصرف فرآورده‌های خونی در منطقه کاشان اظهار داشت: با توجه به بهبود شرایط کرونایی و افزایش عمل‌ها میزان استفاده از فرآورده‌های خونی نیز افزایش پیدا کرده است.


وی با بیان اینکه میزان مصرف خون در شرایط فعلی نسبت به پیش از اوج گیری کرونا 30 درصد افزایش پیدا کرده است، افزود: این در حالی است که میزان اهدای خون توسط اهداکنندگان تنها پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون شهرستان کاشان با بیان اینکه در شرایط فعلی به تمامی گروه‌های خونی مثبت و منفی نیاز داریم، ابراز داشت: نیاز به تمامی گروه‌های خونی به شدت وجود دارد و از تمامی شهروندان درخواست داریم تا نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سالانه هر مرد چهار مرتبه و هر زن سه مرتبه می‌تواند خون اهدا کند، گفت: از هر فرآورده خونی سه محصول تولید می‌شود که هر کدام می توان جان یک شهروند را از مرگ نجات دهد و شهروندان به شکرانه سلامت و زکات سلامتی خود خون اهدا کنند.

ذیلایی با بیان اینکه همکاران ما در سازمان انتقال خون پذیرای اهداکنندگان خون هستند، تصریح کرد: همکاران ما از ساعت هشت لغایت 13 نسبت به پذیرش اهداکنندگان اقدام می‌کنند و تمامی فرآیند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از همه گروه‌های خونی نیاز به گروه خونی A مثبت و منفی بیش از گروه‌های خونی دیگر وجود دارد، تاکید کرد: در صورت استقبال شهروندان نسبت به اهدای خون برنامه ریزی در راستای افزایش ساعات پذیرش صورت می‌پذیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *