• شناسه خبر : 3915

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدرسه شهدای مخملبافی کاشان

مانور زلزله و ایمنی با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور» صبح چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در مدرسه دخترانه شهدای مخملبافی کاشان با حضور مسوولان و ارگان های امدادی این شهرستان برگزار شد.

مانور ایمنی و زلزله در کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، با به صدا درآوردن زنگ ایمنی و زلزله در این مانور آموزشی دانش آموزان چگونگی خاموش کردن آتش، نحوه پناهگیری صحیح، مداوا و انتقال مصدومان و کمک های اولیه را تمرین و اجرا کردند.

فرماندار کاشان در این مانور زلزله و ایمنی در جمع دانش آموزان شهدای مخلمبافی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانور آزمایشی نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از خود و خانواده است و این موضوع باید علاوه بر اجرای آن توسط آموزش و پرورش مورد توجه سایر نهادها و ادارات شهرستان قرار بگیرد.

علی اکبر مرتضایی افزود: در کشور ایران بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی قابل پیش بینی نیست که این موضوع همگان را باید مجاب کند که آمادگی کامل در زمان وقوع حوادث را داشته باشند.

وی با تاکید از بهره گیری همگان از آموزش و آگهی در هنگام مواجه با حوادث گفت: دولت وظیفه دارد که اقدامات اساسی در زمینه ایمنی در جامعه را فراهم کند و بر این اساس در ساخت مدارس جدید تمام نکات ایمنی برای مقابله با حوادث را  رعایت می کند.

مرتضایی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ایران تجربیات تلخی در مواقع با حوادث داشته است که عدم مقاوم سازی ساختمان ها، وجود ساخت و سازهای غیر مجاز و عدم استفاده از تجهیزات غیزسازه ای و غیراستاندارد مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *