• شناسه خبر : 5870

برای راه اندازی بیمارستان صحرایی درخواست دادیم/ با کمبود نیرو مواجه هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از درخواست استقرار بیمارستان صحرایی در صورت نیاز برای مقابله با ویروس کرونا در این منطقه خبر داد.

سیدعلیرضا مروجی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم افزود: محل استقرار این بیمارستان صحرایی جانمایی شده و در صورت نیاز به این مکان اقدامات لازم برای برپایی آن توسط سپاه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود شدید نیرو شامل پرستار، پزشک عمومی و متخصص در منطقه کاشان تصریح کرد: از تمام نیروهای درمانی و مردمی که می توانند در مراقبت از بیماران به ما کمک کنند درخواست یاری و همکاری داریم.

وی یادآور شد: با پیگیری های انجام شده تا چند روز آینده آزمایش تشخیص ویروس کرونا به صورت مستقل در دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام خواهد شد.

مروجی درباره تعیین نماینده تام‌الاختیار ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در منطقه کاشان خاطرنشان کرد:  تعیین نماینده یکی از تمهیدات وزارت بهداشت برای مناطق درگیر با ویروس کرونا است تا وی به صورت دائم و مستقیم با مقامات وزرات خانه برای حل مشکلات و راهکارهای موجود برای پیشگیری از این بیماری در ارتباط باشد.

 

گفتنی است با توجه به افزایش موارد مبتلایان به ویورس کرونا وضعیت منطقه کاشان در مرحله هشدار قرار گرفته است.

با احتساب آمار کاشان و آران‌وبیدگل، در مجموع در استان اصفهان تاکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند که نزدیک به چهار درصد از کل بیماران شناسایی شده در کشور را در برمی‌گیرد.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

 


    فاطمه
    (9) (0)

    فاطمه

    مارس 1, 2020

    سلام. کاش می گفتید جهت کمک مردمی با کجا باید تماس بگیریم یا به کجا مراجعه کنیم. متشکرم

    (1) (1)

    مارس 1, 2020

    چه کمکایی میتونیم انجام بدیم

    ستاره باقرزاده
    (3) (0)

    ستاره باقرزاده

    مارس 2, 2020

    نیروهای مردمی چه شرایطی باید داشته باشند من می‌خوام برای کمک بیام .من فرهنگی هستم.

    حسین مقنی
    (0) (0)

    حسین مقنی

    مارس 2, 2020

    سلام ...جهت کمک باید ب کجا رجوع کرد ..لطفا اطلاع رسانی کنید منم میخوام جهت کمک بیام

    محدثه
    (1) (0)

    محدثه

    مارس 3, 2020

    سلام منم میخام کمک کنم چه کمکهایی میشه انجام دادوکجا باید رفت یا تماس گرفت

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *