• شناسه خبر : 13803

بذل و بخشش‌های شبه استخدامی آمورش و پرورش کاشان در وقت اضافه

مهدی عرشی

بر اساس گزارش های شهروندی، اداره آموزش و پرورش کاشان در سکوت کامل برای سال جدید تحصیلی اقدام به جذب تعدادی نیروی آموزشی در دوره ابتدایی و متوسطه کرده است که برخی گمانه زنی ها حکایت از آن دارد که این افراد بدون هیچ ضابطه ای و صرفا از طریق معرفی برخی افراد خاص مشغول فعالیت شده اند.

همواره یکی از چالش های آموزش و پرورش در سال های اخیر که در مصاحبه مسئولان این اداره چندین بار به صورت علنی اعلام شده کمبود نیروی آموزشی بوده است. قوانین برای این ارگان دولتی چندین مدل را برای جذب نیرو فراهم نموده است که شامل جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، خرید خدمات و… می باشد که هر ساله در فرایندهای قانونی و بر اساس ضوابط معین انجام می پذیرد.

اداره آموزش و پرورش کاشان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر ساله بر اساس قوانین مربوطه تعدادی نیرو از این طریق جذب نموده است، اما در دو مرتبه یک بار قبل از آغاز سال تحصیلی و‌ یک بار با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی جدید این نهاد دولتی برای تامین نیروی آموزشی خود اقدام به جذب تعدادی نیرو آموزشی تحت عنوان خرید خدمات در دوره ابتدایی و متوسطه کرده است.

با توجه به گزارش های شهروندی موجود و با بررسی های بیشتر و رصد سایت و کانال رسمی آموزش و پرورش کاشان به نظر می رسد این اقدام بدون هیچ گونه اطلاع رسانی رسمی و فراخوان عمومی بوده و فاقد ضابطه مشخص و ساختار قانونی بوده است.

جذب نیروی آموزشی در یک‌نهاد دولتی به این روش در شهری مانند کاشان که میزان بیکاری در قشر تحصیلکرده آن همیشه دغدغه مسئولان و خانواده ها بوده و بسیاری از جوانان تحصیلکرده کاشان با مدارک تحصیلی بالا، معتبر و مرتبط در سال های گذشته به دنبال ورود به عرصه نظام آموزشی بوده اند اما هر بار با مراجعه به اداره آموزش و پرورش با این جمله مواجه شده اند که در صورت جذب نیروی جدید خرید خدمات اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد گرفت، می تواند سوالات زیادی به وجود آورد.

نکته تلخ ماجرا در جذب نیروهای جدید آموزش پرورش این است که شنیده می شود که تعدادی از افراد جذب شده دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط بوده و یا اصالتا اهل مناطق خاص اطراف شهرستان کاشان هستند که در این سال ها برخی از آنان از جمله در خود آموزش و پرورش کاشان مسئولیت گرفته اند.

چندی پیش بود که حسین باغشیخی عضو شورای شهر کاشان با انتقاد از وضعیت موجود مدارس کاشان از ناعدالتی آموزشی در سطح شهرستان ابراز نگرانی کرده و درباره طبقاتی شدن مدارس در سطح شهرستان هشدار داد.

مشکلات و معضلات نظام آموزشی در کاشان در دورانی همچنان ادامه دارد که وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم بدون وزیر مانده و هنوز با سرپرست اداره می شود و پس از مشخص شدن وزیر باید شاهد تغییرات گسترده در بدنه این وزارتخانه باشیم.

با توجه به مطالب بالا بر اساس گزارش های مردمی، این رسانه شنیده ها و بررسی های خود را الزاما تایید کامل نکرده و منتظر ارائه پاسخ رسمی اداره آموزش و پرورش کاشان جهت اطلاع رسانی و توضیح درباره این اخبار و نحوه جذب نیرو های آموزشی در سال تحصیلی جدید است.


    (0) (0)

    ژانویه 23, 2023

    گاهی بایدخندیدوردشد

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *