• شناسه خبر : 14978

بخش اداری میراث فرهنگی باید از خانه تاریخی بروجردی‌ها خارج شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم؛ علی اکبر مرتضایی در حاشیه بازدید سرزده خود از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: ساختمان فعلی میراث فرهنگی به خوبی نگهداری نمی‌شود لذا باید بخش اداری از خانه تاریخی بروجردی‌ها خارج شود.


وی در ادامه بیان داشت: مدیریت میراث فرهنگی باید نسبت به تعیین تکلیف وضعیت ساختمان و تملک مکانی خارج از اماکن تاریخی اقدام نماید چراکه حضور بخش اداری در خانه تاریخی موجب آسیب به بنای تاریخی و استهلاک اموال دولتی می‌شود.

فرماندار ویژه کاشان تصریح کرد: خانه تاریخی بروجردی‌ها که به عنوان نمادی از کاشان است و از سالیان گذشته تاکنون مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و گردشگر در قبال پرداخت وجه، حق بازدید از تمام فضاهای تاریخی این مجموعه را دارد که متاسفانه بخشی از خانه از گذشته تا به امروز در اختیار بخش اداری قرار گرفته است.

مرتضایی در ادامه تاکید کرد: میراث فرهنگی به عنوان میراث بان اماکن تاریخی باید با جدیت تمام در مقابل هرگونه تخریب بناها و منظر بصری مجموعه‌های تاریخی با جدیت برخورد کند و تمامی دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید همکاری مطلوب با این اداره داشته و تمامی فعالیت‌ها در حوزه تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی باشد.

فرماندار ویژه و رییس شورای اداری شهرستان کاشان در پایان اظهار داشت: بازرسی سرزده از ادارات و اماکن دولتی و عمومی هر هفته و با جدیت دنبال می‌شود که در این بازدیدها مواردی همچون وضعیت واکسیناسیون کارکنان، استفاده از ماسک، میزان رسیدگی به درخواست های ارباب رجوع، ایمنی ساختمان‌های اداری، وضعیت حضور کارکنان و مدیران در محل کار خود و همچنین کیفیت برپایی اقامه نماز جماعت در ادارات بالای 15 نفر جمعیت و در زمان مشخص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *