• شناسه خبر : 1030

رئیس دانشگاه فرهنگیان:

با مسائل مربوط به معلم نمی توان شوخی کرد

رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: با مسائل مربوط به معلم نمی توان شوخی کرد و امروزه بعد از امنیت، مسائل آموزشی در اولویت کشورها قرار گرفته است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین خنیفر در نشست بررسی مشکلات دانشگاه پردیس دختران فرهنگیان کاشان اظهار داشت: آخرین فرصت نجات کشور توجه به نظام تعلیم و تربیت و وجود معلمان خبره است تا دیگر وابستگی به نفت، گاز و معادن نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تربیت معلم وظیفه دانشگاه فرهنگیان است، افزود: در دنیا استاندارد دانش آموزان برای یک کلاس 18 نفر تعریف شده است ولی در ایران با کلاس های 38 نفره باز هم با کمبود 134 هزار معلم مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: بهترین آموزش برای معلم به روش حضوری و چهره به چهره است و مطالعات صورت گرفته نشان می دهد بهترین معلمان در دوران ابتدایی برای دانش آموزان خانم ها هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در ایران سالی 12 هزار 500 ساعت آموزش در مدارس داریم که استاندارد آن در دنیا هشت هزار ساعت می باشد و یک روز در هفته را به آموزش مهارت ها اختصاص می دهند.

خنیفر با انتقاد از وضعیت آموزشی در کشور افزود: کلاس های درس شلوغ است و حجم کتاب ها غیراستاندارد با محتوای کپک زده می باشد به گونه ای که در درس دینی تاریخ آموزش داده می شود و در کتاب تاریخ مسائل علوم سیاسی بیان می شود.

وی با بیان اینکه دولت ها باید به جای نگاه مصرف و قطره چکانی حمایت از نظام آموزشی را در اولویت قرار دهند، گفت: سال گذشته۴۱هزار ردیف در دانشگاه فرهنگیان وجود داشت که امسال این رقم به ۴۳ هزار رسیده است ولی بودجه این دانشگاه با وجود خدمات خوابگاهی یک هشتم دانشگاه های دولتی است.

خنیفر با اشاره به اینکه در صورت اختصاص زمین تا 50 هکتار هم نقشه برای احداث دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران کاشان آمادگی داریم، تاکید کرد: با اختصاص زمین ساخت این مرکز آموزشی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره وضعیت پردیس دختران دانشگاه فرهنگیان کاشان گفت: ابتدا باید این مرکز به ساختمان فرزانگان که دارای خوابگاه و کلاس است منتقل شود و تعمیرات و جزیی در سلف و سرویس نیز برای بهبود خدمات رسانی پذیرفته شدگان صورت پذیرد.

خنیفر در پاسخ به اختصاص اعضای هیئت علمی به دانشگاه فرهنگیان کاشان گفت: اختیار و تصمیم گیری در این زمینه به عهده استان اصفهان است.

رییس دانشگاه فرهنگیان به منظور بررسی مشکلات پردیس دختران فرهنگیان کاشان، رایزنی در خصوص راه اندازی مرکز پسران دانشگاه فرهنگیان و مکان یابی و جایگزینی ساختمان دانشگاه فرهنگیان ویژه خواهران کاشان به این شهرستان سفر کرد.

هم اکنون ۲۵۰ نفر دانشجوی دختر شامل ۱۷۰ نفر پیوسته و ۸۰ نفر مهارت آموز در دانشگاه فرهگیان کاشان به تحصیل اشتغال دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *