• شناسه خبر : 1742

بازگشت کوهنوردان کاشانی پس از فتح قله لنین روسیه

چهار کوهنورد کاشانی پس از صعود به قله ۷۱۳۴ متری لنین (ابن سینا) روسیه با ورود به زادگاه خود مورد استقبال جامعه ورزش شهرستان کاشان قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی شکرریز ، حسین نکوزاد ، سعید آمیری فینی و فاطمه قربانعلی زاده ۴ کوهنورد حرفه‌ای شهرستان کاشان پس از صعود موفق به قله لنین روسیه روز پنجشنبه در بازگشت به زادگاه خود با اهداء گردن آویز گل  مورد استقبال جامعه ورزش و کوهنوردان شهرستان  قرار گرفتند.

علی شکرریز سرپرست این گروه کوهنوردی درباره شرایط این صعود گفت: گروه از تاریخ یکم مرداد حرکت خود را از کاشان به طرف شهر مسکو آغاز و سپس به طرف شهر اووش و بیس کمپ برای صعود به قله لنین ادامه حرکت داد.

وی تصریح کرد: پس از انجام مقدمات در بیس کمپ به طرف قله حرکت کردیم که در کمپ سوم متاسفانه با مشکل بدی هوا مواجه شدیم که با توجه به وجود موانع قانونی مجبور به بازگشت به پایین شدیم.

وی در ادامه  افزود: از آنجایی که طبق اعلام هواشناسی بدی هوا ۴ الی ۵ روز طول میکشید برای حفظ آمادگی خود مجبور به صعود از قله رازدلینا به ارتفاع ۶ هزار و ۳۰۰ متری که در مجاورت و نزدیکی قله لنین بود صعود کردیم و پس از بازگشت از قله را دلینا حرکت مجدد خود را به طرف قله لنین آغاز کرده که که خوشبختانه موفق به این فتح شدیم.

سرپرست گروه این گروه با سابقه ۲۰ سال کوهنوردی و فتح قلل مختلف داخلی و خارجی بالای ۷ هزار متر در ادامه گفت : این سفر برای هر نفر بالغ بر ۴۰ میلیون تومان هزینه داشته است که همه به صورت شخصی پرداخت شد و علیرغم پیگیری ها متاسفانه حمایتی صورت نگرفت.

شکرریز در پایان خاطرنشان کرد: شخصیت ورزشکاران حرفه‌ای بیشتر از این است که دست کمک به طرف دیگران دراز کنند.

شایان ذکر است اعضای دیگر این گروه حسین نکوزاد سعید آمیری فینی و فاطمه قربانعلی زاده به ترتیب هریک با سابقه  ۲۰ ،20 و ۱۰ سال به صورت حرفه ای در رشته ورزشی کوهنوردی فعالیت می کنند.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *